Ma már súlyos milliókat érnek a szépen megóvott vagy restaurált szociautók, és a folyamat nem most kezdődött, bő négy éve már írtunk a jelenségről. Persze vannak olyan modellek, amelyek keresettebbek, azoknak kúszik fel igazán az ára, és vannak kevésbé népszerűek. Ilyen a Škoda Favorit is, amiből már 140-ért is egész normálisat lehet venni – jó, persze van egytulajos, Merkur-számlás millió fölött, a legdrágább pedig 3,3 milla idehaza. De most külföldön felbukkant egy autó ennek a bő duplájáért.
A Collecting Cars rengeteg érdekes, különleges és ritka autót kínál eladásra liciten, de persze a Škoda kilóg a Porschék, Ferrarik, BMW-k sorából, és akkor a Marcos Mantarayt vagy a Morgan Aero 8-at még nem is említettük. A Görögországból meghirdetett Favorit elképesztően keveset, mindössze 34 kilométert futott. Szerkezetileg hibátlan, de a fényezésén azért vannak karcok, állítólag a tároláskor használt takaróponyva levételekor keletkeztek, tehát nem lehetnek jelentősek. Sőt, jobban megnézve kisebb horpadásokat is lehet látni.
Még a gumik is eredetiek az 1993-as gyártású autón, bár a forgalomban való részvételhez nyilván cserélni kellene őket, de az idén májusban megejtett alapos átvizsgálás más hibára nem mutatott rá, műszaki szempontból rendben van a Favorit, az elektromos berendezések is működnek – na, persze azért akkoriban nem pakoltak tele extrákkal egy Škodát. A szervizelés alkalmával az üzemanyag- és vízpumpát, az akkumulátort (de jár hozzá az eredeti), az olajat és olajszűrőt, valamint a fékbetéteket cserélték ki.
Ami igazán megdöbbentő: az autó 19 ezer euróért, azaz bő 7,5 millió forintért kelhet el, vannak is rá érvényes licitek. És bár Görögországban található, Frankfurtba például ingyen eljuttatja az eladó, ha a vevő szeretné.
Ha használttesztet olvasnál a Favoritról, itt találod, ebben a cikkben pedig a Samarával hasonlítottuk össze. A modell megfordult az Erőmérőben is:
Forrás: Collecting Cars