Az Audi R8 Coupé V10 GT RWD-ből mindössze 333 készül. Utána jön a hibrid V8 korszak, majd a pusztán elektromos R8 is.
Az Audi R8 hátsókerék-hajtású verziói mindig a legkönnyebb és legszórakoztatóbb variánsok, és ez természetesen így lesz az utolsó V10-es evolúció, az új R8 Coupé V10 GT RWD esetében is. A Quattróval megegyező 620 lóerő, 565 Nm nyomaték 6400 és 7000rpm között, az 5.2-es szívó V10 pedig továbbra is 8700-at forog, ami nem egy utolsó élmény. Illetve olyan szempontból az, hogy ez a modell a Győrben is gyártott sportmotor karrierjének végét jelenti.
A 333-darabos R8 Coupé V10 GT RWD széria így 3.4 másodperc alatt lesz százon, 10.1 alatt futja a kétszázat, és esetleg 320-nál találkozhat olyan újdonságokkal, mint például a Maserati GranTurismo Trofeo és Folgore verziói.
Az Audi szintén húzott valamennyit a hétsebességes DCT váltási hajlandóságán, valamint az áttételeket is módosította a jobb gyorsulás érdekében. Valamiért a motor szívócsonkja is fekete lett, tehát erről is lehet beszélgetni egy sör mellett.
A búcsú e nehéz pillanataiban az is érdemes megemlíteni, hogy a tizenkét év után újra piacra dobott R8 RWD még annál is lelkesebben fog kanyarodni, mint azt egy 620 lóerős hátsókerekestől alapból elvárhatnánk. Van ugyanis az ASR-rel, tehát a kipörgésgátlóval szabályozott nyomaték-tologatás, mely hét állásban szabályozható a kormányról. Ha csúszkálni akar valaki, a hetes programot érdemes kipróbálni, a rendszer pedig a motort és a futóművet úgy állítja, ahogy a szenzorok tanácsolják. Manuálisan pedig még a futómű is állítható.
A 20-colos, tízküllős kovácsolt kerekekkel, Michelin Sport Cup 2 gumiszettel, szénszálas futómű elemekkel és kerámia féktárcsákkal felszerelve a limitált kiadású R8 1570 kilót nyom, sofőr nélkül.
A szigorúan fekete-piros beltér mellé Suzuka Gray, Tango Red Metallic, Mythos Black Metallic és Daytona Gray Metallic külső választható, sötétített lézer-fényszórókkal megspékelve.
Az Audi V10 története valójában Olaszországból indult, valamikor a kilencvenes évek legvégén. Ettől függetlenül a Lamborghini Gallardo számára Sant'Agata Bolognesében fejlesztett 5.0 V10 részleteiben egy más motor, mint az Audi későbbi 5.2 V10-e. A Lamborghini egy 90-fokos V10 72-fokos gyújtásközzel, az Audi FSI verziója viszont a 4.2-es V8 dizájnját felhasználva 54-90 fokos, egyenetlen gyújtásközzel operál, miközben a hengerek közti távolság is megegyezik a jól bevált V8 értékével.
Más motor, vagy sem, a piacon elérhető utolsó V10 verziói hatalmas karriert futottak be húsz év alatt mindkét gyártónál, és nagyon hiányozni fognak az R8 Coupé V10 GT RWD után, bármilyen jó is lesz az új hibrid-V8.