Utolsó évében az F-Type a Jaguar V8 végét is hozza magával
2023-ban az ötliteres kompresszoros V8 még 450 és 575 lóerős verzióban is beszerezhető marad. Megkérik az árát, ám hangja továbbra is páratlan.
Az XK utódjaként 2013-ban bevezetett F-Type hosszú tervezgetést követően a Jaguar nagy reménységeként kezdte, bátor, mégis elegáns vonalakkal, és könnyű, kompresszoros sportmotorokkal a hosszú gépháztető alatt. A sajtó kedvelte, sokan mégis inkább Porschét vettek ezért a pénzért, így az eladási számok végig szerények maradtak. Legnépszerűbb a 2014/15 periódusban volt, majd 2016-ban jött az SVR verzió, immár 575 lóerővel. Hat évre rá ez a V8 továbbra is izgalmas, főleg annak tudatában, hogy a Jaguar 2025-től csak elektromos járműveket kíván gyártani.
2023 tehát az F-Type 75 kiadás éve, ami annyit takar, hogy a kétüléses immár rendelhető Giola zöld metálban is, néhány az autó sziluettjét ábrázoló logóval egyetemben. Az utolsó rohamra az F-Type limitált kiadása alapból megkapta a legtöbb opciót is, így járnak hozzá a 20-colos, fényes feketére lakkozott tízküllős kerekek, valamint a sötétített beltér is.
Kár, hogy mindebből nem sokat láthatunk, hiszen a Jaguar olyan büszke az F-Type karrierjének végső fejezetére, hogy az alábbi képeket szolgáltatta róla:
Elvileg zöld.
A 2019-es modellfrissítéssel bevezetett, sokak szerint kissé Mustangokra hajazó orr természetesen változatlan, mint ahogy az is, hogy a négyhengeres, 300 lóerős motorral szerelt F-Type középen vezet ki egy kövérebb dupla kipufogóvéget, míg a V8-as 450 és 575 lóerővel is négy csövet kap, nehogy a végén légszomja legyen.
Az R 700 Nm nyomatéka annyit jelent, hogy 3,5 másodperc alatt ugrik százra, majd 300 km/h környékén szól, hogy a kompresszor nem fog több levegőt már a motorba pumpálni, mert az elektronika erre utasította.
A tempós haladást az F-Type R 75 esetében alapból, más modelleknél opcionálisan a Jaguár elektromosan vezérelt adaptív futóműve segíti, a hátul 305mm, elöl 265mm széles Pirelli P Zero abroncsokkal jó barátságot ápolva. Amennyiben ez sem elég, az R 75-höz karbon-kerámia féktárcsák is kérhetőek, elöl hat, hátul négy dugattyús alumínium monoblokk féknyergekkel.
Gyűjtői darabnak nem rossz az F-Type 75, bár az igazi csemege véleményem szerint a frissítés előtti, tehát 2018-ig gyártott V6 S marad. Három liter, akár 400 lóerő tökéletes hanggal, és persze a könnyebb, esztétikusabb orr. Ian Callum, Julian Thomson és Wayne Burgess dizájnerek ezen a formán dolgoztak olyan keményen 2010 környékén.