A BMW már egy ideje tolja az információkat az új M2-ről, amit most végre hivatalosan is bemutattak. Az újdonság külseje nem túl meglepő, hiszen nem is olyan rég kiszivárgott róla pár fotó, amin álca nélkül látszott a teljes autó. A hivatalos fotók alapján sem tűnik túl légiesnek a dizájn: több helyen furcsán vegyítik a nagyon szögletes formákat a hatalmas, hullámzó ívekkel.

A vese fontos kérdés manapság: itt egyszerre lehet örülni és fanyalogni. Örülni lehet például annak, hogy maradtak az emészthető méretű, kisebb vesék, viszont a szögletes formájuk némi szájhúzásra adhat okot. Az M2 arányai érdemben nem változtak: az elődöktől megszokott, hosszú orrú, izmos kupét kapjuk, mint eddig.
Érkezik a BMW M2-es
Úgy hallani, az új generáció gyorsabb, de kevésbé játékos, mint eddig.
Ha már az arányok kevésbé, a méretek jócskán változtak: az új M2 bő 10 centivel hosszabb az elődjénél, 3 centivel szélesebb és 1 centivel alacsonyabb. A tengelytáv 5 centivel nőtt és megnövelték a nyomtávot is, ami így teljesen megegyezik a jelenlegi M4-esével.
A motor szempontjából sem óriási a változás, de ennek inkább örülni kell, ugyanis maradt a 3 literes sorhatos, ezúttal is két turbóval megfújva. A teljesítmény viszont nőtt, méghozzá nem is kevéssel: az újdonság már 460 lóerős. Ehhez 550 Nm-es nyomaték tartozik, amivel az új M2 az előző M4 Competition teljesítményét hozza.
Váltóból kétféle lesz: egy nyolcsebességes ZF márkájú automata – M Steptronic néven – és egy hatsebességes manuál, utóbbi opcióként. Egyelőre kizárólag hátsókerekes változat kapható, pedig reális esély mutatkozott egy összkerekesre is, amiről most nem esett szó. A nulla-százas gyorsulás automatával 3,9 másodperc, míg kézivel 4,1 másodperc. A végsebességet szokás szerint 250 km/h-nál limitálták alapesetben, ami az M Driver's Package beikszelésével 285 km/h-ig tolható fel.
BMW: a kézi váltó élni fog
Bár korábban éppen az M részleg vezetője temette, most azt mondják, nem kell aggódni.
A megállásról szériában hatdugattyús első fékek gondoskodnak, amiket alapáron kékre fényeznek, de felárért piros is kérhető lesz. A felnik elől 19 colosak lesznek, míg hátra 20-asokat szerelnek. Az új M2-eshez szériában jár az adaptív sportfutómű és az aktív differenciálmű.
Belül egyedi ülések fogják a sofőrt és az utasát és az M2 is megkapja a hatalmas, két kijelzőből álló, ívelt műszerfalat. Opcióként elérhető lesz a Carbon Package, aminek a része a karbon tető és a karbonvázas ülések. Utóbbiak közel 22 kilóval könnyítenek a BMW súlyán.
Az új M2 az Egyesült Államokban 2023 áprilisától lesz elérhető, az ottani indulóára pedig 63 ezer dollár, vagyis átszámítva közel 28 millió forint lesz. Ez azt jelenti, hogy mire Magyarországra ér, vélhetően még ehhez képest is nagyot nő majd az ára, így aki az új M2-re pályázik, annak mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia.
Forrás: BMW

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
