A BMW már egy ideje tolja az információkat az új M2-ről, amit most végre hivatalosan is bemutattak. Az újdonság külseje nem túl meglepő, hiszen nem is olyan rég kiszivárgott róla pár fotó, amin álca nélkül látszott a teljes autó. A hivatalos fotók alapján sem tűnik túl légiesnek a dizájn: több helyen furcsán vegyítik a nagyon szögletes formákat a hatalmas, hullámzó ívekkel.
A vese fontos kérdés manapság: itt egyszerre lehet örülni és fanyalogni. Örülni lehet például annak, hogy maradtak az emészthető méretű, kisebb vesék, viszont a szögletes formájuk némi szájhúzásra adhat okot. Az M2 arányai érdemben nem változtak: az elődöktől megszokott, hosszú orrú, izmos kupét kapjuk, mint eddig.
Ha már az arányok kevésbé, a méretek jócskán változtak: az új M2 bő 10 centivel hosszabb az elődjénél, 3 centivel szélesebb és 1 centivel alacsonyabb. A tengelytáv 5 centivel nőtt és megnövelték a nyomtávot is, ami így teljesen megegyezik a jelenlegi M4-esével.
A motor szempontjából sem óriási a változás, de ennek inkább örülni kell, ugyanis maradt a 3 literes sorhatos, ezúttal is két turbóval megfújva. A teljesítmény viszont nőtt, méghozzá nem is kevéssel: az újdonság már 460 lóerős. Ehhez 550 Nm-es nyomaték tartozik, amivel az új M2 az előző M4 Competition teljesítményét hozza.
Váltóból kétféle lesz: egy nyolcsebességes ZF márkájú automata – M Steptronic néven – és egy hatsebességes manuál, utóbbi opcióként. Egyelőre kizárólag hátsókerekes változat kapható, pedig reális esély mutatkozott egy összkerekesre is, amiről most nem esett szó. A nulla-százas gyorsulás automatával 3,9 másodperc, míg kézivel 4,1 másodperc. A végsebességet szokás szerint 250 km/h-nál limitálták alapesetben, ami az M Driver's Package beikszelésével 285 km/h-ig tolható fel.
A megállásról szériában hatdugattyús első fékek gondoskodnak, amiket alapáron kékre fényeznek, de felárért piros is kérhető lesz. A felnik elől 19 colosak lesznek, míg hátra 20-asokat szerelnek. Az új M2-eshez szériában jár az adaptív sportfutómű és az aktív differenciálmű.
Belül egyedi ülések fogják a sofőrt és az utasát és az M2 is megkapja a hatalmas, két kijelzőből álló, ívelt műszerfalat. Opcióként elérhető lesz a Carbon Package, aminek a része a karbon tető és a karbonvázas ülések. Utóbbiak közel 22 kilóval könnyítenek a BMW súlyán.
Az új M2 az Egyesült Államokban 2023 áprilisától lesz elérhető, az ottani indulóára pedig 63 ezer dollár, vagyis átszámítva közel 28 millió forint lesz. Ez azt jelenti, hogy mire Magyarországra ér, vélhetően még ehhez képest is nagyot nő majd az ára, így aki az új M2-re pályázik, annak mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia.
Forrás: BMW