Eladó a TVR, amit Jeremy Clarkson is túlélt
Ez a narancssárga legenda, ami 2005-ben nem ölte meg Jeremy Clarksont, majd ment egy olyan időt a pályán a Stiggel, aminél eggyel jobbat épp egy Koenigsegg CCX tudott.
A TVR Sagaris jelen állás szerint az utolsó sorozatgyártott autó a brit márkától, hiszen az új, immáron Walesben készülő Griffith valójában sehol sincs még. A Sagarist prototípus formában 2003-ban mutatták be, majd 2005-től két éven át gyártották, összesen 211 példányban, a TVR blackpooli gyárának csődjéig. Ez pedig itt a leghíresebb mind közül, mely épp ismét eladó £69,995, vagyis durván 33 millió forintos áron.
A sajtónak szánt 'Kaméleon Narancssárga' Sagaris pont azt tudja, mint más korai verziók. Orrában a 3996 köbcentis, hathengeres DOHC TVR Speed Six motor dolgozik 406 lóerővel és 473 Nm nyomatékkal már ötezres fordulaton. Középen egy ötsebességes manuális váltó, az 1075 kilós sportautóban pedig sem ABS, sem kipörgésgátló nem tompít az élményen.
Ezt a példányt meghajtotta az Autocar és az Evo magazin is, majd 2005-ben jött a Top Gear a BBC2-n, hogy a TVR végre megtéríthesse Jeremy Clarksont, aki addig nem volt igazán az üvegszálas brit sportautók rajongója.
Az autót most áruló Hilton & Moss szerint miután a média képviselői valahogy elkerülték a megsemmisítését, a gyári Sagaris 2006 januárjában került privát kezekbe, 28736 kilométernyi mérfölddel az órájában. Utána keveset használták, majd 2015-re vadászta le következő tulaja, aki pont ezt a narancssárga Sagarist kereste.
A fekete bőrbelső narancssárga varrással csak a kezdet, hiszen ebben a TVR-ben légkondicionálás, digitális rádió, az erősebb fényszórók, valamint festett hátfalú elektromos ülések is vannak. Több opció nem is nagyon volt, hiszen szükségtelen.
Bő 33 millió forint így sem kevés pénz egy 17 éves TVR-ért, de ne feledjük, hogy a Youtube-sztár az eladónak hála még új kuplunggal is érkezik. Így pedig már a hülyének is megéri.