Bő három év alatt elment százezer Porsche Taycan

2022.11.10. 06:03

A százezredik elektromos Porsche természetesen nem holmi alapáras belépőmodell, hanem épp egy Taycan Turbo S lett, ami most Nagy-Britannia felé veszi az irányt.

img

Volt olyan korszak, mikor a Porsche fanok a léghűtéses technikát temették, de persze már örömmel vették a vízhűtéses modelleket helyettük. Aztán volt az a pillanat, mikor először az első Boxster, majd az ős-Cayenne generáció mentette meg a Porschét, mivel a 911 nem lett volna képes eltartani a céget. Most pedig az van, hogy már az SUV sem a legnagyobb sláger, hiszen a vásárlók többsége az elektromos modellek iránt érdeklődik. És habár készül a Boxster és a Cayman pusztán akkumulátoros utódja is, az elmúlt három évben a Taycan vitte a prímet.

A Taycant Zuffenhausenben gyártják 2019 szeptembere óta, a #100,000 pedig 2022 november hetedikén, vagyis hétfőn készült el. Bő három év alatt ez nem kis teljesítmény egy luxusautótól, főleg a pandémia és a kialakult félvezetőhiány tükrében.

A legtöbb Porsche Taycan az Egyesült Államokban, Kínában, Nagy-Britanniában és Írországban talál gazdára, a szedán, a Cross Turismo és a Sport Turismo pedig öt hajtáslánccal kapható. A 4S megy a legtovább a maga 513 kilométeres hatótávjával, míg a Taycan Turbo S 7 perc 33 másodperces köridejével a jelenlegi elektromos Nürburgring Nordschleife rekorder. A Teslát ugyanis el kellett verni, de alaposan.

A Porsche a tempón túl szeret a Taycan tartósságáról és gazdaságosságáról is beszélni, így a százezredik modell kapcsán összegyűjtött néhány olyan Taycan felhasználót, akik már jóval túl vannak az első százezer kilométeren, mivel naponta akár 1500 kilométert is utazhatnak elektromos autóikkal.

Ilyen Taycan bajnok Markus Kreutel is, aki a Porsche alkalmazottjaként sűrűn jár a szlovák gyárba egy fehér Taycan Turbo segítségével.

img 17

Ezt az autót a Porsche elmondása szerint főleg gyorstöltéssel használta 2021 februárja és 2022 augusztusa között, hogy aztán véletlenül pont 134,911 kilométer kerüljön a céges Taycan Turbo akksijába. Fontosabb, hogy ezek után a  kapacitása még mindig a gyári érték 91 százalékán áll.