Ahogy a közelmúltban megírtuk, a Toyota belengette, hogy november 16-án érkezik a Prius legfrissebb, ötödik generációja. Nem hazudtak, itt van az új modell, ami a 2015-ben bemutatott negyedik generációs modellt váltja. Ahogy ez a Toyotánál lenni szokott, nem világmegváltó újdonságokkal készültek: pont annyit fejlődött a modell külseje, belseje és hajtása is, ami ennyi idő után elvárható.
A külső sosem tartozott a Priusok erényei közé, hiszen ezt alárendelték a funkcionalitásnak. A 2015-ben bemutatott, negyedik generációs modell különösen megosztó volt, amit az új változattal most igyekeztek kompenzálni. Ez az új most sokkal letisztultabb és modernebb lett, abszolút értékben egy szemnek sokkal emészthetőbb tárgy, mint az elődje.
A tető nem csak a messzire nyújtott szélvédő miatt tűnik laposabbnak, valójában is alacsonyabb lett az autó, méghozzá az elődjéhez képest 5 centivel. A hossz is csökként, méghozzá 4,6 centivel, a szélesség viszont 2,2 centivel nőtt. Az új modell a GA-C platform második generációjára épül.
A forma arányai nem változtak, viszont kigyomlálták a felesleges, zavaró részleteket: kevesebb az él, de cserébe azok hangsúlyosabbak, illetve több a nagy, ügyesen hajlított felület. Az Aygo X lámpáira hasonlító, fektetett U-alakot formázó fényszórók is sokat lendítettek a megjelenésen. A végeredmény egy kimondottan sportos kiállású, az elődjénél modernebb fazonú autó, amire végre nehéz azt mondani, hogy ronda.
A belső a Toyota elektromos modelljére, vagyis a bZ4X-re rezonál. A műszerfal szinte teljesen ugyanolyan, mint a bZ4X-é, amit alul egy hangsúlyos dekorcsíkkal emeltek ki. A digitális műszeregység furán távol van a sofőrtől, a központi kijelzőt némi asszimetriával dobták fel, az ülések pedig sportosabbak lettek. A belső tehát követi az irányt, ami a Toyota a bZ4X-szel kijelölt, de nem mutat semmi újszerűt.
Ahogy ígérték, a hajtás is fejlődött, de az is csak pont annyit, amennyit egy ilyen modellváltásnál szükséges. Európába csak a tölthető hibrid érkezik, ami az elődjéhez képest több lóerőt és nagyobb akkumulátorcsomagot kapott. Az új Priusba egy kétliteres, 148 lóerős szívó benzinest szerelnek, ami a 160 lóerős elektromos hajtással kiegészítve 223 lóerős összteljesítményt tud.
Az akkumulátorcsomag mérete nagyot nőtt: az eddigi 8,8 kWh helyett már egy 13,6 kWh pakkot tesznek a Priusba. Ez a gyáriak szerint azt jelenti, hogy a tisztán elektromos hatótáv így 50 százalékkal nőtt. Számszerűsítve ez 94 kilométeres hatótávot jelent, ami egy igen impresszív szám, hiszen manapság kevesen kínálnak ennyire jó hatótávot egy tölthető hibrid esetén.
Egyelőre csak az európai modellről volt szó, tehát a más piacokra szánt változatoknál még lehetnek eltérések. A Prius ötödik generációja várhatóan 2023-ban érkezik a kereskedőkhöz. Árakról egyelőre nem esett szó.
Forrás: Toyota