Tudtuk, hogy jönni fog, de ez még mindig meglepő. 2500 darabos limitált szériával emlékszik a Porsche arra az 1984-es Párizs-Dakar-ralira, amit az első összkerékhajtású 911 megnyert. A Porsche 911 Dakar egy sima Carreránál 5 centivel magasabb, és még ezt is tudja emelni további három centivel, ha az ember nem akar 170 km/h fölött menni a sivatagban.
A terepes magassághoz terepgumi is tartozik: a Pirelli Scorpion AT Plus abroncsok kilenc milliméteres profillal, valódi terepjárásra alkalmas mintával elöl 19-es, hátul 20-as felnin.
Természetesen az autón egyéb változtatásokat is eszközöltek, például az ABS és a rajtprogram hangolását laza talajhoz igazították, illetve rengeteg kelléket is elérhetővé tettek hozzá, 42 kiló teherbírású tetőcsomagtartót kiegészítő fényszórókkal, illetve tetősátor is kapható lesz.
1605 kilót nyom az autó, ez körülbelül 10-zel több mint egy PDK-váltós 911 Carrera 4 GTS, a technika pedig ez alatt is megvan: hátul a háromliteres, hathengeres, kétturbós, 480 lóerős bokszermotor, meg persze az összkerékhajtás és a PDK-váltó nyolc fokozattal. A kormányról vezérelhető menetmódok között van Rally, ami fickós, farhangsúlyos hajtást ad, Offroad módban pedig mindent megtesz a tapadásért az autó. A 0-100-at 3,4 másodperc alatt futja, a gumik miatt viszont a végsebességet 240 km/h-ban korlátozták le, ezzel bő 20 éve a leglassabb 911, amit valaha gyártottak.
Az első légbeömlők a 911 GT3-ból lehetnek ismerősek, a hátsó szárny viszont fix, és az első csomagtérfedélhez hasonlóan szénszálas műanyagból készül. Természetesen nem maradnak le róla a piros vonószemek, aki pedig még ennél is több retró élményre vágyik, az eredeti, 1984-es versenyautó fényezési mintájával is rendelheti a kocsit, 0-tól 999-ig egyedi rajtszámot választhat magának, és még egy Porsche Design kronográf karórát is vehet mellé.
Nem lesz olcsó: 222 ezer euróról indul, ami önmagában 91 millió forint, de a Rallye Design csomaggal 101 millió forint fölé nő az ára.