Megérkezett az új Moszkvics, csak épp Kínából jön
Ahogy korábban megírtuk, a moszkvai Renault Rosszija gyár részvényeit ez év májusában megvásárolta az orosz állam. Nem sokkal később be is jelentették, hogy újra kezdik a Moszkvicsok gyártását . Majd az is kiderült, hogy az új Moszkvicsok kifejlesztését az Orosz Autóipari Kutató Intézetre, azaz a NAMI-ra, a prototípusok legyártását és a sorozatgyártás beindítását pedig a Kamazra bízzák. A fejlesztés olyan gyorsan haladt, hogy egy hónappal ezelőtt azt is bejelentették, hogy idén decemberben már megkezdik a sorozatgyártást .

Az új Moszkvicsok prototípusai már nyár végén elkészültek és be is mutatták azokat egy szűk körnek, de a Kamaz lefújta a hivatalos online bemutatót. A legnagyobb orosz járműgyártó magyarázata szerint azért, mert még nem álltak készen mindennel a moszkvai autógyárban, hogy elkezdhessék a sorozatgyártást. Valószínűbb azonban az, amit orosz nyelvű fórumokon olvashatunk, miszerint a kínai JAC Motorsszal még nem volt meg minden szerződés és azok feltételei, valamint a kínaiak, amolyan partizánakcióba kezdve, a Kamaz beleegyezése nélkül rántották volna le a leplet az új kínai Moszkvicsokról. Ugyanis mint a nyár végi bemutatón és a Kínában készült fotókon jól látható, az új Moszkvics nem más, mint a JAC JS4 típus.
A tervek szerint négy JAC típus készül majd a moszkvai ex-Renault gyárban, a már említett JS4-es - ez lesz a Moszkvics 3 - mellett a JS4 elektromos változatát az E-S4-est - ez pedig a találó Moszkvics 3e nevet kapta a keresztségben. Ezek mellett még a J7-es szedánt és a JS7-es SUV-t gyárthatják majd az egykori Renault gyárban. Az utóbbi két JAC modellnek még nem tudni az oroszországi típusjelét, de valószínű, hogy ezek is valamilyen számot kapnak majd. A Kamaz ígéretei szerint decemberben már 500 új autót gyártanak a moszkvai autógyárban, jövőre pedig már 50 ezret. Persze sokkal valószínűbb, hogy az új Moszkvicsokat még évekig Kínában rakják össze, a moszkvai gyár hozzáadott értéke pedig a Moszkvics embléma felragasztása lesz. Később, amennyiben megfelelő kereslet lesz a kínai Moszkvicsokra, átszerszámozhatják a Renault gyártósorait, de ezt az orosz nyelvű autós oldalak szerint egyelőre sem a kínaiak, sem az oroszok nem vállalták be. Mindkét fél a későbbiekre tolta az összeszerelő üzem felszerszámozását. Érdekes hozadéka a Moszkvics gyár beindításának, hogy a Kamaz a JAC Motorsszal való együttműködés után teljesen elengedte az ígéretesnek indult Kamaz Karma-1 elektromos kisautó fejlesztését és sorozatgyártását.

A Moszkvics 3 egyébként első körben a JAC saját fejlesztésű 1,6 literes, 109 lóerős benzinmotorjával lesz elérhető Oroszországban, majd később a szintén JAC motoros, benzines, 1,5 literes 150 lóerős erőforrással szerelt változat lesz kapható. Mindkét variánshoz rendelhető lesz a hatsebességes manuális és a fokozatmentes automata váltó is. Ezek után még 2023-ban érkezik a Moszkvics 3e elektromos autó, amelynek a 66 kWh-ás akkupakkja, legalábbis a gyár szerint, 410 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Hogy pontosan mely típus sorozatgyártása kezdődik meg először Moszkvában, arról nem szól fáma.
A JAC Motorsról nem árt megjegyezni, hogy a kínai járműgyártó a Volkswagennel közös vegyesvállalat és a közepes méretű autógyárak közé tartozik. Évente nagyjából 520 ezer járművet gyártanak, a jelenlegi kapacitásai azonban megengednék, hogy akár 700 ezer autót is készítsenek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
