Ez itt az új Mazda RX-7, vagy a következő MX-5 Coupé?
A Mazda épp felgyorsítja saját elektrifikációs törekvéseit, de hogy az itt látható legújabb Vision Study pontosan minek is a víziója, elég nehéz megtippelni. Ami biztos, hogy a viszonylag kis japán gyártó zéró halálesetet szeretne garantálni új Mazdákkal 2040-re, ami pont húsz évvel későbbi céldátum, mint amit a Volvo ígért 2016-ban.
Fontosabb, hogy a Mazda 2024-ig szeretné optimalizálni gyártási folyamatait is, hogy előkészíthessen mindent az elektromos átállásra. Miközben jön a Wankel-generátorral szerelt MX-30 R-EV, itt a CX-60 PHEV2, és hamarosan érkezik a három üléssoros, sorhatos motorral szerelt CX-80 is, a Mazda már a 2025-27-es szabályozásra tekint, hogy 2030-tól teljes BEV flottával lehessen a piacon.
Az új stratégia harmadik fázisára, vagyis a 2030-as évekre beszállítóival a Mazda szilícium-karbid invertereket, új elektromotorokat, és persze minden eddiginél jobb akkumulátorokat szeretne fejleszteni, melyekhez a cellákat az Envision AESC gyárthatja, Japánban.
Ami a Vision Study esélyeit illeti: legyen ez a keménytetős MX-5, vagy ideje az elektromos RX-7 utódnak? Bárhogy is, a Mazda épp 11 milliárd dollárt csoportosít át erre a kalandra.