Az új Suzuki, amit mi sosem kapunk meg

2022.11.24. 06:03

2022-Maruti-Suzuki-Eeco-1

Beszélhetünk az elektrifikációról éjjel-nappal, a világ legnépesebb országaiban továbbra is van létjogosultsága az olyan egyszerű, ám sokszemélyes járműveknek, mint például a Suzuki Eeco. Nem csupán Eco. Ez bizony az Eeco. 

Ázsiában népszerű a Suzuki Carry tehergépjárműcsalád, melynek személyszállító verziója az Every Plus névre hallgat. Kivéve például Indiában, ahol a Maruti gyártotta, Suzuki Versa márkajelzéssel egészen addig, míg el nem jött az Eeco ideje. A Maruti Suzuki Eecót 2010-től árulják a már kraftosabb, 1196 köbcentis, 73 lóerős négyhengeressel, egészen mostanáig.

Miután az Eeco konkurencia nélkül találta magát a piacon, Carscoops szerint 975 ezer ment el belőle 12 év alatt, miközben 93-százelékos részesedést ért el. A forgalmazók nedves álma, illetve nyilván azoké is százezreké is, akik olcsó és gazdaságos hétszemélyes furgonra vágytak. Az Eeco ugyanis létezik öt, és persze a hátsó ütközésvédelem szempontjából még kompromisszumosabb hétszemélyes verzióban is.

A 2023-as Maruti Suzuki Eeco nem semmi gép. Az 1.2-es K-szériás szívómotor tíz százalékot erősödött, így immár nem csupán 80 lóerős, de huszonöt százalékkal gazdaságosabb is, mint a leváltott G-szériás Suzuki négyhengeres volt. 

Dobjuk ehhez hozzá a 104.4 Nm nyomatékot egy megbízható ötsebességes váltóval, és kész is az univerzális, akár csomag hegyeket, akár hét főt szállítani képes csodafurgon. Immár tolatóradarral, hiszen 2023-ban ez már jár. 2022-ben viszont a Maruti Suzuki részesedése Indiába 44.2 százalékon áll. Többek közt az Eeco miatt is.