Ha a Suzuki Eeco faék, s közel sem életbiztosítás, mi a Honda N-Van EV?
A Honda 2030-ig 30 elektromos modellt szeretne bevezetni globális szinten, mostantól hét év múlva pedig már évi kétmillió villanyautót terveznek gyártani. Hazai piacon ehhez uralni kell a népszerű kategóriákat, egy olcsó furgon új elektromos variánsa pedig garantáltan hozhat a konyhára. Az N-Van EV ezen felül még cuki is.
Csatlakoznék a több kei cart Európába mozgalomhoz. Hiszen míg nálunk egészen nevetséges okokból csak kétszemélyes Suzuki Jimnyt lehet kapni haszongépjárműként, Japánban ugyanez a létravázas terepjáró 1,5-literes szívómotor helyett 658-köbcentis turbós háromhengeressel, valamint a műanyag sárhányóelemek nélkül, más lökhárítókkal, tehát keskenyebben és rövidebben kapható, cserébe ugyanakkora beltérrel, és ötszemélyes kivitelben.
Az is érdekes téma, hogy melyik ázsia ország milyen járművekkel oldja meg az olcsó szállítmányozás kérdését, legyen szó akár utasokról, akár bármi másról, amit egy vállalkozásnak mozgatnia kell. Indiában egyből ott a legendás Maruti Eeco.
Japánban ezzel szemben a minél szögletesebb, lapos padlózatú, sokszor CVT-váltós belpiacos mikrofurgonok visznek mindent. Subaru Sambar, Toyota Pixis, Daihatsu Hijet, Suzuki Carry. És persze ott a Honda N-Van, az N-széria furgonja, a Honda Acty szellemi örököse.
2024 elején érkezik az N-Van elektromos verziója, az eddig is megszokott, B-oszloptól mentes pakolhatósággal, egymillió jenes, tehát mai árfolyamon számítva 2,9-millió forintos kezdőáron. Japánban ez is belefér a szabályozásba:
Eközben Magyarországon be kell érnünk a hasonlóan aranyos, ám cserébe sokkolóan drága Honda E városi kisautó 15,5-millió forintos alapárával. Elektromos Hondának elektromos Honda, ám egy motorbicikli biztosan nem fér bele még ennyi pénzért sem. Az N-Van személyautó variánsa egyébként N-Box névre hallgat, és olyan, mintha a Nissan Cube harmadunokatestvére lenne.