A Tesla trükközve rejti el a Model Y kisebb fékeit
Érdekes dolgot szúrtak ki a ZEVcentric-nél: a Tesla Model Y Performance fékei kisebbek lettek. Ez még önmagában nem lenne akkora szó, hiszen előfordulhat ilyen, ha a mérnökök úgy találják, hogy így lesz jobb vagy költséghatékonyabb a végeredmény. Az már érdekesebb, hogy a Tesla megpróbálja ezt a tényt elrejteni a vevők szeme elől.
Az történt ugyanis, hogy a Model Y Performance bár kisebb hátsó fékekkel készül, azokra egy külső betétet szerelnek, hogy nagyobbnak tűnjön. Tulajdonképpen ez valami olyasmi, mint az a gagyi tuninggal foglalkozó boltokban is kapható műanyag kamupanel.
Egyébként a hátsó féktárcsa, a féknyereg és a fékbetétek is kisebbek lettek, és az ilyesmit igen nehéz jól kommunikálni, hiszen akárhonnan nézzük, az az üzenete, hogy a Tesla költségcsökkentés miatt rosszabb féket szerel az autóira.
As we took delivery of our 2023 Model Y last month. At some point Tesla decided to put caliper covers on the Performance Y. What does that mean? It's a smaller caliper and a smaller rotor which is the same on LR. So now you are just paying for the same brakes just red. pic.twitter.com/FXinpySrTu
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Ugyanakkor az viszont jóval nagyobb gáz, hogy ahelyett, hogy bevallanák ezt a tényt, első körben inkább megpróbálják elrejteni az ügyfelek elől, hátha nem tűnik fel nekik. Ennél már az is sokkal szerencsésebb megoldás lenne, ha simán megmondanák a vásárlóknak, hogy itt bizony visszalépés történt, amit még mindig egyszerűbb valamilyen marketinges lózunggal megindokolni.
Az eset kapcsán különösen szerencsétlen körülmény, hogy pont a Performance, vagyis az erősebb és gyorsabb modell kapcsán vetették be ezt a sunyi húzást. Ezzel egyébként összefügg, hogy a Tesla tavaly elárulta, hogy beszállítót váltanak a fékeknél: a Brembo helyett a Mando lett a befutó. Hozzátették, hogy a fékek teljesítményére ez a váltás nem lesz hatással, ami látva a méretbeli változást, egy vitatható állításnak tűnik.
A teljes képhez az is hozzá tartozik, hogy azoknál az elektromos autóknál, amiknek van hátsó motorjuk (is), a hátsó hidraulikus fék lényegében nem nagyon csinál semmit, mert a hátsó kerekek által átvihető fékerőt simán előállítja a villanymotor maga. A VW-csoport ezért használ dobféket hátul az autóin, sőt, ami még meredekebben hangzik, a legmodernebb Formula E Gen 3. autókon egyáltalán nincs is fék hátul, mindent a motorra bíznak. A Tesla megoldása ezekkel együtt is elég rossz szájízt keltőre sikerült.
Forrás: ZEVcentric