A Tesla trükközve rejti el a Model Y kisebb fékeit
Érdekes dolgot szúrtak ki a ZEVcentric-nél: a Tesla Model Y Performance fékei kisebbek lettek. Ez még önmagában nem lenne akkora szó, hiszen előfordulhat ilyen, ha a mérnökök úgy találják, hogy így lesz jobb vagy költséghatékonyabb a végeredmény. Az már érdekesebb, hogy a Tesla megpróbálja ezt a tényt elrejteni a vevők szeme elől.

Az történt ugyanis, hogy a Model Y Performance bár kisebb hátsó fékekkel készül, azokra egy külső betétet szerelnek, hogy nagyobbnak tűnjön. Tulajdonképpen ez valami olyasmi, mint az a gagyi tuninggal foglalkozó boltokban is kapható műanyag kamupanel.
Egyébként a hátsó féktárcsa, a féknyereg és a fékbetétek is kisebbek lettek, és az ilyesmit igen nehéz jól kommunikálni, hiszen akárhonnan nézzük, az az üzenete, hogy a Tesla költségcsökkentés miatt rosszabb féket szerel az autóira.
As we took delivery of our 2023 Model Y last month. At some point Tesla decided to put caliper covers on the Performance Y. What does that mean? It's a smaller caliper and a smaller rotor which is the same on LR. So now you are just paying for the same brakes just red. pic.twitter.com/FXinpySrTu
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Ugyanakkor az viszont jóval nagyobb gáz, hogy ahelyett, hogy bevallanák ezt a tényt, első körben inkább megpróbálják elrejteni az ügyfelek elől, hátha nem tűnik fel nekik. Ennél már az is sokkal szerencsésebb megoldás lenne, ha simán megmondanák a vásárlóknak, hogy itt bizony visszalépés történt, amit még mindig egyszerűbb valamilyen marketinges lózunggal megindokolni.
Az eset kapcsán különösen szerencsétlen körülmény, hogy pont a Performance, vagyis az erősebb és gyorsabb modell kapcsán vetették be ezt a sunyi húzást. Ezzel egyébként összefügg, hogy a Tesla tavaly elárulta, hogy beszállítót váltanak a fékeknél: a Brembo helyett a Mando lett a befutó. Hozzátették, hogy a fékek teljesítményére ez a váltás nem lesz hatással, ami látva a méretbeli változást, egy vitatható állításnak tűnik.
A teljes képhez az is hozzá tartozik, hogy azoknál az elektromos autóknál, amiknek van hátsó motorjuk (is), a hátsó hidraulikus fék lényegében nem nagyon csinál semmit, mert a hátsó kerekek által átvihető fékerőt simán előállítja a villanymotor maga. A VW-csoport ezért használ dobféket hátul az autóin, sőt, ami még meredekebben hangzik, a legmodernebb Formula E Gen 3. autókon egyáltalán nincs is fék hátul, mindent a motorra bíznak. A Tesla megoldása ezekkel együtt is elég rossz szájízt keltőre sikerült.
Forrás: ZEVcentric

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.

