A gyorstöltési lehetőség elhagyásával könnyítene az elektromos autóin a Maserati. A sportautógyártó vállalat elektromobilitásért felelős igazgatója, Ana Paola Regginato egy interjú tanúsága szerint úgy vélekedik, hogy mivel a járművek élettartamuk túlnyomó részét úgyis álló helyzetben töltik, ezért a minél gyorsabb töltés nem tartozik a legfontosabb fejlesztések közé.
![Maserati Grecale - A kép illusztráció - Fotó: Sturcz Antal/Totalcar](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4706/47069/470694/47069410_fcba17923caae6d3627eb890015cc9ba_wm.jpg)
Regginato szerint az elektromos autókat egyszerűbb erősre megépíteni, mint piacképes, eladható modelleket faragni belőlük, így az igazán nehéz feladat most nem a mérnök, hanem a marketingcsapat előtt áll.
![Maserati Grecale Folgore egyik részlete - Fotó: Maserati](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4706/47069/470694/47069442_d577367f3d2fdd71069815d8830b104c_wm.png)
A gyorstöltéshez kapcsolódó elektronikai rendszer egyébként a Maserati szerint nagyjából negyven kilóval tesz nehezebbé egy átlagos elektromos autót, miközben súlyos milliárdokat költenek arra, hogy egy autó ennyit veszítsen a súlyából. Szerintük a Grecale SUV-val megteremtették a mindennapokban tökéletesen használható Maseratit, így a sportautókat napi ilyen szélsőséges használati körülményekre optimalizálni csak pazarlás lenne.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)