A gyorstöltési lehetőség elhagyásával könnyítene az elektromos autóin a Maserati. A sportautógyártó vállalat elektromobilitásért felelős igazgatója, Ana Paola Regginato egy interjú tanúsága szerint úgy vélekedik, hogy mivel a járművek élettartamuk túlnyomó részét úgyis álló helyzetben töltik, ezért a minél gyorsabb töltés nem tartozik a legfontosabb fejlesztések közé.
Regginato szerint az elektromos autókat egyszerűbb erősre megépíteni, mint piacképes, eladható modelleket faragni belőlük, így az igazán nehéz feladat most nem a mérnök, hanem a marketingcsapat előtt áll.
A gyorstöltéshez kapcsolódó elektronikai rendszer egyébként a Maserati szerint nagyjából negyven kilóval tesz nehezebbé egy átlagos elektromos autót, miközben súlyos milliárdokat költenek arra, hogy egy autó ennyit veszítsen a súlyából. Szerintük a Grecale SUV-val megteremtették a mindennapokban tökéletesen használható Maseratit, így a sportautókat napi ilyen szélsőséges használati körülményekre optimalizálni csak pazarlás lenne.