25 év után először újra van hátsókerékhajtás a Volvónál
Az elektromos Volvók hatótávolságát is növelték 2023-ra, de az igazi újítás, hogy 25 év után először újra van hátsókerékhajtás a svédeknél. Ezúttal 235 lóerővel az egymotoros kompakt crossoverekben.
A Volvo lekerekített tetőívű elektromos crossovere, a C40 Recharge összkerékhajtású Twin verziója nálunk is járt, még mielőtt kiderült volna, hogy problémái akadhatnak a jávorszarvas-teszten. Ám az aggasztó alulkormányzottságnak immár vége!
A nagy innováció, hogy az eddig az első tengelyt hajtó 170 kW teljesítményű állandómágneses szinkronmotort a hátsó tengelyre pakolt 175 kW, tehát 235 lóerő leadására képes, saját fejlesztésű AC motorjukra cserélték.
Javítottak az akkumulátorok hűtésén is, így a továbbra is 69 kW kapacitású, innentől hátsókerekes C40 Recharge hatótávolsága a WLTP szerinti 476 kilométerre nő az eddigi 438-ről, tízről nyolcvan százalékra pedig 34 perc alatt ugrik egy jól teljesítő 130 kW-os egyenáramú gyorstöltővel.
Opció a nagyobb, 82 kWh kapacitású akkumulátor is, melyhez 248 lóerős teljesítmény jár 515 kilométeres hatótávval az XC40 Recharge, vagy 533 kilométerrel a C40 Recharge esetében. Ezeket a modelleket ráadásul 200 kW teljesítményű DC töltővel is támadhatjuk majd, mellyel a Volvo 28 perces töltést ígér tízről nyolcvan százalékra.
És most egy pillanatnyi kitekintés: 25 éve, 1998-ban az utolsó hátsókerekes Volvo-platform a P90 volt, Volvo 940-ből, S90-ből és kombi 960/V90-ekből pedig bő hatszázezer készült nyolc év alatt.
Természetesen 2023-ban is készülnek majd kétmotoros C40-ek és XC40-ek az összkerékhajtás szerelmeseinek. A korábbi hajtás két 150 kW-os motorját hátul egy 183 kW-s állandómágneses szinkronmotor, elöl pedig egy új, 117 kW teljesítményű aszinkronmotor váltja.
Ehhez a teljesítményhez már alapból jár a 82 kWh-s akkumulátor, mellyel a WLTP 500 kilométert, vagyis a korábbinál 62-vel többet ad az XC40 Recharge-nak, míg a C40 további hét kilométert dob a totálra.
Mondanom sem kell, hogy a Volvo új 19-colos felnijei is javítják a légellenállást.