25 év után először újra van hátsókerékhajtás a Volvónál
Az elektromos Volvók hatótávolságát is növelték 2023-ra, de az igazi újítás, hogy 25 év után először újra van hátsókerékhajtás a svédeknél. Ezúttal 235 lóerővel az egymotoros kompakt crossoverekben.

A Volvo lekerekített tetőívű elektromos crossovere, a C40 Recharge összkerékhajtású Twin verziója nálunk is járt, még mielőtt kiderült volna, hogy problémái akadhatnak a jávorszarvas-teszten. Ám az aggasztó alulkormányzottságnak immár vége!
Tessék, ettől majd megnyugszol
Erős, kényelmes, szép, környezetkímélő és még olcsó is. Ja nem, elrontottam: drága.
A nagy innováció, hogy az eddig az első tengelyt hajtó 170 kW teljesítményű állandómágneses szinkronmotort a hátsó tengelyre pakolt 175 kW, tehát 235 lóerő leadására képes, saját fejlesztésű AC motorjukra cserélték.
Javítottak az akkumulátorok hűtésén is, így a továbbra is 69 kW kapacitású, innentől hátsókerekes C40 Recharge hatótávolsága a WLTP szerinti 476 kilométerre nő az eddigi 438-ről, tízről nyolcvan százalékra pedig 34 perc alatt ugrik egy jól teljesítő 130 kW-os egyenáramú gyorstöltővel.
Opció a nagyobb, 82 kWh kapacitású akkumulátor is, melyhez 248 lóerős teljesítmény jár 515 kilométeres hatótávval az XC40 Recharge, vagy 533 kilométerrel a C40 Recharge esetében. Ezeket a modelleket ráadásul 200 kW teljesítményű DC töltővel is támadhatjuk majd, mellyel a Volvo 28 perces töltést ígér tízről nyolcvan százalékra.
És most egy pillanatnyi kitekintés: 25 éve, 1998-ban az utolsó hátsókerekes Volvo-platform a P90 volt, Volvo 940-ből, S90-ből és kombi 960/V90-ekből pedig bő hatszázezer készült nyolc év alatt.

Természetesen 2023-ban is készülnek majd kétmotoros C40-ek és XC40-ek az összkerékhajtás szerelmeseinek. A korábbi hajtás két 150 kW-os motorját hátul egy 183 kW-s állandómágneses szinkronmotor, elöl pedig egy új, 117 kW teljesítményű aszinkronmotor váltja.
Ehhez a teljesítményhez már alapból jár a 82 kWh-s akkumulátor, mellyel a WLTP 500 kilométert, vagyis a korábbinál 62-vel többet ad az XC40 Recharge-nak, míg a C40 további hét kilométert dob a totálra.
Mondanom sem kell, hogy a Volvo új 19-colos felnijei is javítják a légellenállást.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

