Az elvileg komplikáltabb és drágább duplavezérműtengelyes hengerfejet eddig nem rakta rá a Honda a turbóktól is mentes J-szériás V6-os motorjára, ám 2023-ban a radikális emissziócsökkentés jegyében újra eljött a 60-fokos DOHC V6 ideje.
A Honda új nagy SUV-ja, a Pilot nem jön Európába, mint ahogy az Acura sportosra hangolt szedánja, a TLX Type S sem. A 2023-as Pilot továbbfejlesztett V6-os motorja mégis érdekes technikai szempontból, hiszen a Type S hengerfeje került a régi 3,5-es szívó hathengeresre, mely ettől még a klasszikus VTEC változó szelepvezérlés nélkül is erősebb és tisztább lett. A Honda utoljára az NSX, majd a Legend kedvéért használt DOHC V6-ot, 90-fokos hengerszöggel. Ellenben az elmúlt harminc évben minden C-szériás, 60-fokos hengerszögű V6-osa SOHC maradt.
A Car and Driver részletezi, hogy miközben a löket és a furat, a 60-fokos hengerszög és a 11,5:1-es sűrítési viszony is változatlan maradt, az immár J35Y8-kódjelű V6 megkapta a szelepfedelekbe integrált vezérműtengely-csapágyaktól bő három centivel alacsonyabb hengerfejeket, így öt lóerőt nyerve 40-50 százalékos részecskekibocsátás-csökkentés mellett.
Jóval magasabb nyomáson történik a befecskendezés, míg az injektorok egy ciklus alatt akár háromszor is tudnak üzemanyagot spriccelni. Még fontosabb, hogy a módosított vezérlés folyamatosan és lineárisan változtatja a szelepvezérlést, így nincs már VTEC, és hiányával az éles dinamikai váltás sem a tiltásig.
A V6 természetesen tud háromhengeres üzemmódban is dolgozni, nagy tempónál pedig 285 lóerőt termel 6100-as fordulaton, míg a 355 Nm csúcsnyomaték már 5000-nél rendelkezésre áll. Ez a fejlesztés azonban így is főként az emissziókról szól.