Egy ideje már tudjuk, hogy a téli hideg jelentősen ronthatja a villanyautók hatótávját. Norvégiában most egy nagyszabású teszt keretében közel 30 elektromos autó indult neki a hideg skandináv télnek, hogy kiderüljön, melyik teljesít a legjobban ilyen mostoha körülmények között.
A teszt során minden autót 100 százalékig töltöttek, majd addig mentek velük, amíg az akkumulátor teljesen lemerült. Az eredményeket többféleképpen is nézhetjük. Először is sokatmondó, hogy melyik autó volt képes leginkább megközelíteni a hivatalos WLTP hatótávját. Ebben a kategóriában a Maxus Euniq6 végzett az élen, mely 10,45 százalékkal teljesített alul a hivatalos hatótávjához képest, a Tesla Model S Standard lett a második, az MG Marvel R pedig a harmadik, egyaránt 16 százalék körüli eltéréssel. A lista végén a Toyota bZ4X 2WD kullog, mely több mint 35 százalékot veszített a hatótávjából, de hasonlóan rosszul szerepelt a Hongqi E-HS9, a Skoda Enyaq Coupe RS, és a Mercedes EQE 300 is. 26-28 százalék körüli hatótávvesztésére pedig a BMW i7 xDrive60, a Volkswagen ID.5 Pro és a Mercedes EQB 250 sem lehet büszke, a vert mezőnyben tehát meglepően sok német prémiumot találunk.
Modell | WLTP hatótáv (km) | Megtett távolság (km) | Eltérés |
Maxus Euniq6 | 354 | 317 | −10,45% |
Tesla Model S Standard | 634 | 530 | −16,40% |
MG Marvel R | 370 | 308 | −16,76% |
MG 5 | 380 | 313 | −17,63% |
Kia EV6 GT | 424 | 349 | −17,69% |
Tesla Model X Plaid | 543 | 444 | −18,23% |
MG ZS LR | 440 | 352 | −20,00% |
MG 4 | 425 | 338 | −20,47% |
BMW iX1 | 428 | 337 | −21,26% |
Voyah Free | 501 | 391 | −21,96% |
BYD Han | 521 | 406 | −22,07% |
BMW i4 eDrive40 | 565 | 434 | −23,19% |
Hyundai Ioniq 5 4WD | 454 | 345 | −24,01% |
Volkswagen ID Buzz | 408 | 310 | −24,02% |
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWh | 515 | 389 | −24,47% |
Nissan Ariya 2WD | 533 | 400 | −24,95% |
NIO ET7 | 580 | 434 | −25,17% |
JAC e-JS4 | 433 | 323 | −25,40% |
Kia Niro EV | 460 | 343 | −25,43% |
Renault Megane | 428 | 318 | −25,70% |
Tesla Model Y 2WD | 455 | 337 | −25,93% |
BYD Atto 3 | 420 | 311 | −25,95% |
Mercedes EQB 250 | 452 | 334 | −26,11% |
Volkswagen ID.5 Pro | 526 | 378 | −28,14% |
BMW i7 xDrive60 | 595 | 424 | −28,74% |
Mercedes EQE 300 | 614 | 409 | −33,39% |
Skoda Enyaq Cupe RS | 510 | 338 | −33,73% |
Hongqi E-HS9 | 465 | 303 | −34,84% |
Toyota BZ4X 2WD | 503 | 323 | −35,79% |
A második kategória a ténylegesen megtett összes távolság, melyben a Tesla Model S Standard 530 kilométerrel rekordot döntött. Második helyre a testvérautó Model X Plaid, míg a harmadikra a BMW i4 eDrive40 futott be, 444 illetve 434 kilométeres tényleges hatótávval. Legrosszabbul a mindössze 303 kilométerig jutó Hongqi E-HS9 szerepelt, melyet csak alig tudott megelőzni az MG Marvel R és a Volkswagen ID Buzz.
Modell | WLTP hatótáv (km) | Megtett távolság (km) | Eltérés |
Tesla Model S Standard | 634 | 530 | −16,40% |
Tesla Model X Plaid | 543 | 444 | −18,23% |
BMW i4 eDrive40 | 565 | 434 | −23,19% |
NIO ET7 | 580 | 434 | −25,17% |
BMW i7 xDrive60 | 595 | 424 | −28,74% |
Mercedes EQE 300 | 614 | 409 | −33,39% |
BYD Han | 521 | 406 | −22,07% |
Nissan Ariya 2WD | 533 | 400 | −24,95% |
Voyah Free | 501 | 391 | −21,96% |
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWh | 515 | 389 | −24,47% |
Volkswagen ID.5 Pro | 526 | 378 | −28,14% |
MG ZS LR | 440 | 352 | −20,00% |
Kia EV6 GT | 424 | 349 | −17,69% |
Hyundai Ioniq 5 4WD | 454 | 345 | −24,01% |
Kia Niro EV | 460 | 343 | −25,43% |
MG 4 | 425 | 338 | −20,47% |
Skoda Enyaq Cupe RS | 510 | 338 | −33,73% |
BMW iX1 | 428 | 337 | −21,26% |
Tesla Model Y 2WD | 455 | 337 | −25,93% |
Mercedes EQB 250 | 452 | 334 | −26,11% |
JAC e-JS4 | 433 | 323 | −25,40% |
Toyota BZ4X 2WD | 503 | 323 | −35,79% |
Renault Megane | 428 | 318 | −25,70% |
Maxus Euniq6 | 354 | 317 | −10,45% |
MG 5 | 380 | 313 | −17,63% |
BYD Atto 3 | 420 | 311 | −25,95% |
Volkswagen ID Buzz | 408 | 310 | −24,02% |
MG Marvel R | 370 | 308 | −16,76% |
Hongqi E-HS9 | 465 | 303 | −34,84% |
Forrás: motor.no