Hiába a szuperautók, még mindig egy Mazda MX-5 Christian Koenigsegg szerelme
Mondj egy közmegegyezésesen jó autót! Ugye, hogy MX-5? Egy jól ismert svéd üzletember és hipersportautó-gyáros, bizonyos Christian Erland Harald von Koenigsegg is így vélekedik. A típus iránti gyengéd érzelmeiről a Top Gear podcastjában vallott három másik meghatározó arc, John Hennessey, Mate Rimac és Gordon Murray társaságában.
Egészen pontosan azt a kérdést tették fel nekik, hogy mibe tankolnák bele a rendelkezésükre álló utolsó néhány liter benzint. Christian von Koenigsegg azt az első generációs MX-5 NA-t nevezte meg, ami 19 éves kora óta az övé. Kis csalással, mert fiatalos lendületében egyszer eladta, de azóta felkutatta, visszavásárolta és azóta is szinte minden héten használja.
De nem az övé volt az egyetlen meglepő válasz. Gordon Murray sem a nevéhez köthető McLaren F1-et vagy a T.50-et nevezte meg, hanem a Lotus Elant. Mate Rimac, az elektromos szuperautók nagykövete egy E30 M3-at hajtana utoljára. Egy átalakított 323i-vel egyébként ő maga is versenyzett a kétezres években. Azaz versenyzett volna, ha nem esett volna ki a motor az autó alól az első drift megmérettetésén, ami elvezette az ötlethez, hogy egy 600 lóerős villanymotorral helyettesítse azt. Mr. Hennessey pedig igazi amerikai választ adott: ő nemrég a 60. születésnapjára kapott '69-es Oldsmobile Cutlass 442 Convertible izomautót nevezte meg, amiből az óceán partján autózná ki az utolsó csepp benzint.