Eladó a Matra Laser, a hetvenes évek egy ritka kincse
A középmotoros Matra 530 egy rakétáról elnevezve a Djet utódjaként 1967-ben került gyártásba. Karrierje derekán pedig az egyedi Alfa Romeo, Lancia, Maserati és Ferrari formaterveket, valamint a Triumph sikerszériáját is jegyző Giovanni Michelotti alakította a jövő hírnökévé. A Matra Laser most szörnyű fotókkal és borsos áron eladó Japánban.
Sanyarú is lehet a koncepcióautók élete. Az évek során számos egyedi prototípust bezúztak, néhány különleges darab pedig egy-egy csőd és felszámolás után lett az enyészeté. Akad, ami örökre elveszetett, talán egy távoli gyűjtő raktárában, talán az ócskavasak közt egy árvíz után. Bizonyos koncepcióautók sorsáról egyszerűen nem tudunk semmit sem.
Az 1971-es Matra Laser volt arany, majd ezüstszínű is, mielőtt eltűnt volna pár évtizedre. Végül 2009-ben bukkant fel újra, Japánban.
Kitalálója, az olasz Giovanni Michelotti ugyan dolgozott a Nissanba olvadó Price és a Toyota alá tartozó Hino modelljén is, de esetünkben fontosabb, hogy a francia Matra 1970-es ráncfelvarrását is ő vezényelte, ahol így született a viszonylag népszerű M530 LX.
A Laser koncepció 1971-ben Genfben debütált sirályszárnyas autókkal, bukólámpákkal, őrült ülésekkel és egy furcsa ovális kormánykerékkel, mielőtt átfestve Montreálba vitték volna.
Öt évtizeddel későbbi műszaki állapotáról nem derül ki sok, de az biztos, hogy Michelotti egyedi lemezei alatt a Ford Taunus 78 lóerős V4-es motorja lapul, négysebességes manuális váltóval. Említettem már az üléseket? A belterek mezőnyében a Matra mindig erős volt.
Apró gond, hogy mindezért a ritka járművekkel foglalkozó TPE Japan nevű kereskedés épp 94 millió forintnyi jent kér. Komplettnek tűnik a Matra Laser, és az sem vitás, hogy egy eredeti Michelotti. A kérdés, hogy mindössze 1080 mm-es magassága vajon elég különlegessé teszi-e a gyűjtők számára. Nálunk biztos elférne a garázsban.