Lassan kihal a Volkswagen Csoport összes különleges motorja a Ferdinand Piëch korszakból, hiszen egy év múlva a Bentley is pontot tesz a W12 történetére úgy 1000 Nm nyomatékkal. Mindez a 739 lóerősre húzott Batur széria orrában.
Furcsa VW motorok? Tegnap láttunk egy Volkswagen Borát a 2.3-as VR5-tel és Cosmicgruen festéssel, és az agyunk eldobtuk tőle. A VW két VR6-os motorjából kreált WR12-es blokkja 1997-ben debütált Giorgetto Giugiaro Volkswagen W12 koncepciójában, majd az első-generációs Audi A8L kedvéért került gyártásba 2001-ben.
A Bentley 2003-ban rakta az első Continental GT-be, majd a Flying Spurba is ugyanakkor, mikor a Volkswagen a Touaregbe. Miközben az eggyel még nagyobb, tehát hat helyett nyolcliteres és 16 hengeres, valamint négy turbóval megfújt Bugatti W16-nak már vége, a Bentley csak jövő áprilisban szünteti be a W12 gyártását Crewe-ben, durván 105 ezer darab legyártása után.
A 739 lóerős és 1000 Nm nyomatékra limitált végső verzió a limitált kiadású Bentley Batur kedvéért készült, és épp a tesztelés végső fázisában jár. A W12 után a Bentley több V8-as és V6 hibrid hajtásláncot kíván gyártani az eddig a tizenkéthengereseknek fenntartott részlegen.
Kevés simább járású és nyomatékosabb benzinmotor létezik, mint a Bentley duplaturbós W12-je, de az emissziók elleni küzdelemben nem nyerhetett az üzemanyagtakarékosabb és elektrifikált hajtásláncok ellen. A Bentley ráadásul 2030-ra teljesen elektromos márkává kíván válni ugyanúgy, ahogy ahogy a Rolls-Royce is.
A W12-t építő harminc fős csapat hat és fél óra alatt rak össze egy ilyen motort, a Batur 5950 köbcentis biturbója pedig 1750-tól 5000-ig adja le maximum nyomatékát, míg a lóerőtenger 5500-as fordulaton támad.