- Magazin
- Hírek
- Insta_linkinbio
- ford sierra
- ford
- ford sierra cosworth rs500
- árverés
- tickford
- sierra rs500
Lehet magyarázat a negyedmilliárd forintos Ford Sierrára
Korai Ford Sierra eleve nem sok maradt, hiszen a legtöbb hátsókerekes Ford elhasználódott már, az összkerekesekkel együtt. RS500 pedig végképp nincs, hiszen a Group A túrautós homologizáció kedvéért csupán ötszázat épített az 1987-es évadra az Aston Martin Tickford. Valaki most úgy érezte, hogy egy tényleg makulátlan példány 2023-ra megér 256 millió forintot, hisz ilyen talán nem lesz több.
Előző tulajdonosa 14 éve vette meg, mert szintén úgy érezte, hogy ilyen állapotú Sierra Cosworth RS500 nem jön újra szembe. Sokat nem használhatta, mert a különleges kiadású Fordban azóta is csak 8355 kilométer van. Hogy a Silverstone Auctions árverései előtt mennyi idő van sörözgetni, pontosan nem tudom, de biztos segíti a rekordok megdöntését, ha oldottabb a hangulat.
Most pedig annyira lendületesen alakult a Sierra Cosworth RS500 eladása, hogy a kalapács csak az £596,250-as értéknél állt meg, vagyis ez a Ford aznap épp 256 730 343 forintot ért.
Az összesen legyártott 5545 Sierra Cosworth szűk tíz százalékát, vagyis azt az 500 darab RS500-ast elég jelentősen átépítette a Tickford. Vastagabb a négyhengeres blokk fala, és nagyobb a turbó, konkrétan egy Garrett T04. Van töltőlevegő hűtés, lelkesebbek az injektorok, jobb az olajhűtés, és izmosabbak a hátsó lengőkarok is.
Aztán ott a hatalmas szárny is, ami azért elég ikonikus darab, bár már az eredeti Cosworthon is ott figyelt. Viszont az RS500 kicsi kiegészítő hátsó szárnya, illetve elől a hűtőrács alatti bemélyedés a lökhárítón biztos segít, míg a futómű nyilván boldogul az orbitális leszorítóerővel.
Akár unikornis, akár csak egy fanatikus gyűjtő, akinek teljesen mindegy a pénz, azért érdemes megnézni, milyen eredmények születtek még ugyanezen a hétvégi árverésen Angliában. A kedvenc Lotus Elanjaim például £39,500 és £164,250 között keltek el, úgyhogy bőven volt szórás.
Colin Chapman Elan+2 S130/5-je közben ismeretlen összegért ment el, úgyhogy valaki már örülhet a főnök rendesen összerakott Lotusának.
Ami talán relevánsabb, az a következő öt autó eredménye:
1990 Ford Sierra Sapphire RS Cosworth 4x4? Persze, nem egy RS500, plusz a ráncfelvarrott, csúnyább Sierra generáció, de épp ezért csak £31,542. Frankón megépített Escort Cosworth a Repsol festéssel, ami simán odacsapna egy Sierrának? £31,667. 1996 Ford Escort RS Cosworth Lux, tehát egy kései, jobban felszerelt RS Cossie? £65,813. Drága? Bocs, de a nagy turbóval szerelt 1993-es Ford Escort RS Cosworth Lux szintén £65,250, úgyhogy csak ízlés kérdése.
Ami viszont tényleg odacsap a Sierra Cosworth RS500 szűk hatszázezer fontos árának, az a 2005-ös Ford GT, tehát egy kompresszoros V8-cal szerelt középmotoros szupersportautó £265,500-ös ára, valamint a makulátlan Fiat 131 Abarth Rally Stradale 1976-ból, ami £151,875-öt ért. Ha a kettőt összeadjuk, még mindig sehol sem vagyunk a Sierrához képest.
Tendencia, hogy a gyűjtőknek újabban már semmi sem drága. Tudja ezt a Bugatti is, illetve mindenki, aki akár új, akár régebbi limitált kiadásokkal kereskedik.
A Ford közben épp legendát szeretne csinálni elektromos furgonjából is, azt pedig még nehéz megtippelni, a két utolsó pusztán benzines V12-vel hajtott egyedi Lamborghini mennyit fog érni mondjuk tíz év múlva. Még mindig többet, mint bármilyen Ford Sierra, bár lassan ezt sem merem határozottan kijelenteni.