Elektromos vérszemet kapott a Kia
Meghozta a Kia étvágyát új elektromos autóinak piaci sikere, a vállalat vezetősége a korábbinál ambiciózusabb tervekkel vág neki a következő éveknek. Többek között lefaragnák az akkumulátorköltségeket.
Módosítva korábbi elképzeléseit a Kia azt tervezi, hogy 2030-ban világszintű eladásainak több mint felét részben vagy teljesen elektromos autók fogják adni. Az évtized végéig 34 százalékkal, 4,3 millió autóra akarják növelni értékesítésüket – közölte Ho Sung Song vezérigazgató a cég jövőbeni terveit ismertető Investor Day nevű rendezvényén, amelyről az Automotive News számolt be. Az autógyártó önbizalomtól átitatott közleményt is kiadott a jövőben várható növekedésről, ha ezeket leszámítjuk, akkor is ambiciózusnak mondhatóak a kiás tervek.
Lehet 300 ezerrel több
A vállalat 2030-ban 2,38 millió teljesen elektromos vagy hibrid meghajtású járművet akar értékesíteni, míg egy évvel ezelőtt ennél 300 ezer járművel szerényebb célt fogalmaztak meg. A prognosztizált közel 2,4 milliós eladásból a villanyautók részesedése 1,6 milliós lehet, míg a korábbi előrejelzés csak 1,2 millióról szólt, vagyis itt 400 ezerrel emelték a célt.
A Kia 2027-re 15 modellből álló elektromosautó-flottát akar kialakítani, ennek a tagja már többek között az EV6 és már érkezik az EV9. Az autógyártó várakozása szerint idén 248 ezer EV-t adhatnak el. Az EV-k gyártásának felpörgetését szolgálja, hogy 2024-ben Szöul mellett megnyitják a kizárólag elektromos autókat gyártó új üzemüket. Az Egyesült Államokban szintén helyben fognak villanyautókat gyártani a jövő évtől kezdve. Európában kicsi és közepes elektromos autók gyártását tervezik.
Az elektromos autók eladásának növelésével párhuzamosan a Kia márkát feljebb akarják pozícionálni az autómárkák táplálkozási láncában – mondta a vezérigazgató. Az autógyártó 2021-ben teljesen átalakította vállalati stratégiáját, logóját és termékei tervezését. A cégvezető szerint ennek eredményeként sokat javult márkájuk értéke. Szerinte maradni kell ezen az úton.
Sokkal olcsóbb akkumulátorok
A társaság emellett felsorolt egy rakás célszámot. Többek között azt, hogy a gyártó 2045-re szeretne karbonsemlegessé válni. Az üzemi nyereségrátának 2026-ra kilenc, 2030-ra 10 százalékra kell nőnie.
Emellett 2026-ban a nyereség harmadát, 2030-ban pedig már több mint felét a villanyautó-eladásoknak kell megtermelnie. Utóbbbihoz az akkumulátorok költségének csökkenése vezethet el, a Kia 55 százalékkal szeretné mérsékelni ezt a kiadást kell 2030-ra a 2018-as szinthez képest.