A Sanghaji Autószalonon mutatták be a Polestar 4-et, aminek a külseje sokat merít a Polestar Precept koncepciójából. Az elektromos újdonságot a márka SUV kupénak hívja, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy ez egy enyhén emelt hasmagasságú autó, aminek a tetővonala némileg lefelé ível.
A dizájn nagy felületekkel, sok egyenessel és élekkel operál, így a Polestar 4 vonalai mögül még némi sportosság is felsejlik, ami biztosan cél is volt. Az autó eleje azonban rendkívül jellegtelen lett: a lefelé tartó géptető, a díszrács nélküli orr és a lámpák alapján szinte bármilyen más, modern autó is lehetne. A forma már a Polestar 3-nál is hasonló volt, de az valamivel mégis izgalmasabb darabnak tűnt.
Ugyanakkor van olyan pontja, ami igen meglepő: a hátsó lámpák fölött ugyanis nincs hátsó szélvédő. A Polestar szerint így biztonságosabbá válik az autó, illetve azt mondják, hogy egészen újszerű, magával ragadó élmény lesz benne hátul utazni, jelentsen egy ilyen közhely bármit is.
Mindeközben a beltér egyébként kimondottan gusztusosnak ígérkezik: végtelenül egyszerűre, szinte már egy Teslára emlékeztetően minimalistára tervezték. A külsőhöz hasonlóan belül is a hosszú, egyenes vonalak és a visszafogott formák dominálnak, néhány kisebb díszítőelemmel. A belső se kirívóan izgalmas, ugyanakkor a dizájn miatt olyan térnek ígérkezik, ahol jó utazni.
A műszeregység egy 10,2 colos kijelzőt kapott, az infotainment viszont egy 15,4 colos egységet, ami akkora, mint egy átlagos laptop. Külön kiemelték, hogy törekedtek rá, hogy a beltér minél inkább környezetbarát legyen, így például a kárpitok 100 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek.
A Polestar 4 a Geely Sustainable Experience Architecture padlólemezét használja, és bár a forma alapján csalóka, az 1 milliméter híján 3 méteres tengelytáv tágas belteret feltételez. Egyébként is nagy autóról van szó, hiszen a hossza 4,84 méter hosszú.
Minden változatba igen nagy, 102 kWh-s akkumulátorpakkot szerelnek, teljesítményszintekből azonban különbözőeket kínálnak majd. Az egymotoros alapmodell 272 lóerőt és 343 Nm-t tud és hátsókerékhajtású lesz, a csúcsot pedig a kétmotoros változat jelenti majd. Utóbbi összkerekes lesz és 544 lóerős maximális teljesítményt, illetve 686 Nm-es csúcsnyomatékot tud, amihez egy egészséges 3,8 másodperces nulla-százas sprint tartozik.
A hatótáv az alapmodell esetén 600 kilométer lesz, amitől némileg elmarad a csúcsmodell 560 kilométeres hatótávja. Tölteni mindegyik változatot maximum 200 kW-tal lehet. A hírek szerint az újdonság 2024-ben érkezik, az európai indulóár pedig várhatóan 60 ezer euró, vagyis nagyjából 22,3 millió forint lesz.
Forrás: Polestar