Régi Aston Martint vezetsz? Van alkatrész!
Emlékszel rá, hogy négy éve bejelentett az Aston Martin 25 újra legyártott DB5 James Bond autót? Ezeket ugyan nem lehet utcán használni, de legalább egymilliárd forintba került darabjuk. Most viszont úgy tűnik, volt más haszna is a programnak.
Az Aston Martin Works büszkén hirdeti, hogy a Continuation modellek után mostantól újra kaphatóak lesznek fontos főalkatrészek a DB4, a DB5 és DB6 modellekhez, valamint néhány V8-as Astonhoz is a korai évekből.
Alumínium motorblokkok és hengerfejek, valamint az ötsebességes váltók is, mivel a ZF jó partnernek bizonyult a múlt felidézésében.
Az Aston Martin négyliteres duplavezérműtengelyes sorhatosát és a későbbi V8-ast is Tadek Marek tervezte, aki lengyel létére egy német kitérőt követően a háború után landolt Nagy-Britanniában. Jól is tette.
Az Aston Martin DB5-től felfelé használt váltói viszont maradtak németek, hiszen míg a DB4 a David Brown saját négysebességes váltóját használta, a DB5-öket már a ZF ötsebességesével, vagy opcionálisan egy háromsebességes BorgWarner automatával szerelték.
A mai technikával nem nehéz legyártani a hatvanas-hetvenes évek mechanikus alkatrészeit, ám a költségek ijesztőek, az új váltókhoz pedig a ZF archívumában is körül kellett nézni, amihez jó apropót teremtettek az egymilliárdos DB5-ök.
A munka viszont immár kész, és olyan sűrűn versenyzett klasszikusokhoz is rendelhető gyárilag jóváhagyott új motor és váltó, mint a legendás DB4 GT, vagy annak Zagato verziója. Ez a tábla pedig minden elmond a ZF Typ S 5-325-ről.