Borítékolható a közlekedési rumli az irdatlan pénzbe kerülő koronázáson
Az Egyesült Királyságban utoljára 1953 júniusában volt koronázás, úgyhogy III. Károly megkoronázása 2023 májusának első szombatján „egyszer az életben” típusú élményt kínál a turistáknak. Közlekedési káosszal.
Komoly kihívás elé állítja London közlekedését III. Károly király koronázási ünnepsége - derül ki a CBC News, a My London és a Hindustan Times cikkeiből.

Ebbe elsősorban a légi és a közúti közlekedés értendő. Külön bonyolítja a helyzetet, hogy a május 1-jei ünnep miatt két különleges hétvége követi egymást az Egyesült Királyságban. Harmadiknak az Eurovíziós Dalfesztivált tekinthetjük, bár az nem Londonban, hanem Liverpoolban lesz.
A hivatalos koronázási ünnepségre kétezer embert hívtak meg, köztük magas rangú külföldi vendégeket és egyszerű brit polgárokat, akik kiemelkedő teljesítmény nyújtottak valamiben, például a közúti balesetek megelőzésében. Már az ő mozgatásuk sem lesz kis feladat, miután például a repülőtereknek egyszerre kell fogadniuk a különgépek sorát a turistákat szállító járatokkal.
Az Egyesült Államokból például a királyi ház rajongóinak több ezres áradatát várják. Az onnan Londonba utazók repülőjegy-foglalásai 40 százalékkal voltak magasabban a koronázás hétvégéjén, mint egy évvel ezelőtt az első májusi hétvégén – derül ki a Kayak utazási foglalási internetes portál adataiból. Az egy irányba szóló jegyár átlag 786 dollárba (266 ezer forint) kerül, ami hét százalékkal magasabb a tavaly ilyenkor kért árnál. A turisták szakavatott idegenvezetőkkel lehetnek egyszerre viszonylag közeli, ám egyben biztonságos távolságra tartott résztvevői a ceremóniának. A UK Inbound kutatóintézet friss felméréséből kiderült, hogy a brit utazási irodák 16 százaléka érzékelte a külföldről érkező turisták számának növekedését a nevezetes hétvégére, illetve a május 9. és 13. között zajló liverpooli Eurovíziós Dalfesztiválra.
Az érkezők különböző programokra fizethetnek be. Például a Tours International utazási iroda King Charles III Coronation Tourt szervez. Ez magában foglal egy látogatást a Westminsteri apátságban, egy délutáni teát, egy a királyi családhoz kapcsolódó létesítményeket érintő körutazást és a király koronázási ceremóniájának megtekintését a The Mall bevásárlóközpontban London szívében.
Az ajánlatban még egy etikett workshop is szerepel, amely megtanítja a jelentkezőket arra, hogyan kell kulturáltan inni a teát. Egy kvízkérdés ebből a programból: Először vagy utoljára önti a teáscsészébe a tejet?
A vasút sem ússza meg a zsúfoltságot
A Trainline európai vonatjegyfoglalási platform adatai szerint 73 százalékkal nőtt a londoni úti célú foglalások száma a koronázási hétvégére az egy évvel ezelőtti első májusi hétvégéhez képest. Összességében a légi forgalom viheti el a pálmát a várható közlekedési őrületben. A londoni Heathrow forgalma már 2023 első negyedévében elérte a koronavírus-járvány előtti 2019-es év forgalmának 95 százalékát – mondta Scott Keyes, repülési szakértő. Szerinte a koronázás visszazökkenti az utasforgalmat a régi kerékvágásba. A szállások ára a koronázási hétvégére közel kétharmadával magasabb a szokásosnál – derül ki az Expedia utazási site adataiból. Egy londoni hotelben a tavalyi átlag 222 font helyett 313 fontot (133 ezer forint) kell fizetni egy éjszakáért.
A polgármester meglepetése: átírták az egyik buszjárat menetrendjét
Szakértők szerint a közlekedési káoszt növelheti, hogy Sadiq Khan, London polgármestere éppen a koronázás előtt döntött a 11-es buszjárat megváltoztatásáról. A brit főváros belső útjain járó 11-es buszok egy évszázada voltak részei London közlekedésének és a leglassabb járatok címet is elnyerték. Ugyanakkor a turisták egyik fontos közlekedési eszközei voltak.
Khan azzal indokolja a döntést, hogy része azoknak a megtakarításoknak, amelyekért cserébe a kormány hozzájárul London tömegközlekedési gondjainak megoldásához. A 11-es buszok a koronázás hétvégéje után a korábbitól eltérő útvonalon térnek vissza az utakra.
A biztonsági költségek a csillagos égbe szöktek
A közlekedés szerelemeseinek is tartogatnak érdekességeket a biztonsági intézkedések is. A 250 millió fontra (106 milliárd forint) becsült kiadásból 150 millió a ceremónia közvetlen biztosítása, aminek részeként drónok fogják fölülről fürkészni a rendezvény környezetét.
Emellett a kiemelkedő külföldi vendégek többsége természetesen kísérettel fog közlekedni a repülőtér és a szállása között.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
