A Porsche 718 Spyder minden létező változata eszméletlenül kívánatos cucc, ami az autózás igazi szerelmeseinek szól. Sajnos még a Porschét is elérte a villanyautózás réme, ezért nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz több benzines 718 Spyder. A gyártó azonban gyönyörű szerelmeslevélben köszön el a típustól: íme a 718 Spyder RS, a típus legkeményebb és legvonzóbb változata.
Az új változatnál a Porsche mindent beleadott, hogy az utolsó benzinesük emlékezetes legyen, a végeredmény pedig valószínűleg a valaha volt egyik legjobb Porsche lett. A csúcspont egyértelműen a középre belógatott, 4 literes szívó bokszer, ami egyenesen a 911 GT3-ból érkezett. A 9 ezret forgó, 500 lóerős csúcsteljesítményű és 450 Nm-es csúcsnyomatékú mestermű 3,4 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra a gyönyörű Porschét. A végsebessége 308 km/h lesz, de mindez csak másodlagos ahhoz képest, amit a kanyarokban tud majd.
De nem csak a motortól lesz ez a változat különleges, hiszen szemmel láthatóan arra törekedtek, hogy a vezetési élmény tökéletes legyen. Például 40 kilóval könnyebb lett, így már csak 1410 kilót nyom, a súlypontot pedig 30 milliméteres ültetés viszi közelebb az aszfalthoz. A csúcs-Spyderhez 20 colos, kovácsolt felnik járnak, amik mögött becsületesen kitöltik a helyet a komikusan nagy fékek.
Bár a 718 Spyder RS egyértelműen nagyon hasonlít a Cayman GT4 RS-re – hiszen kvázi a nyitott tesója –, több lényeges ponton eltérnek. A futómű hangolása például kevésbé versenyautós, illetve a hatalmas hátsó szárny helyett a Spyderre csak egy kicsi, sokkal visszafogottabb kacsaszárny került.
A kaszni többi része természetesen egy RS-hez méltó módon igen színpadias: hatalmas légbeömlők, toldatok, legterelők és félig feketére fényezett csomagtérajtó jelzi, hogy ez bizony a legkeményebb változat. Mindeközben a Spyder RS-ben az a csodálatos, hogy az agresszív részletek ellenére is egy gyönyörű vonalú, fantasztikusan arányos műtárgy tudott maradni.
Ha épp nincs szikrázó napsütés, vagy elered az eső, akkor sincs gond, hiszen a sikkes vászontető megvédi a sportülésekbe szíjazott testeket a kellemetlen külső tényezőktől. A legjobb Spyder ára is legalább olyan durva, mint amilyen az autó: az Egyesült Államokban 160 ezer dollár, azaz több, mint 54 millió forint az alapár.
Mivel már egy ideje tudni lehet, hogy érkezik az elektromos 718, sőt, már javában tesztelik is az új, elektromos Boxstert, egészen biztos, hogy ez itt az utolsó benzines változat. A 718 Spyder RS egy gyönyörű búcsú egy csodálatos korszaktól, ami ezzel a modellel sajnos örökre véget ér.
Forrás: Porsche