Ezért nincs tervben a carsharing-autók felengedése a Lánchídra
Miért nem lehet MOL Limóval, vagy más carsharing-szolgáltató autójával átmenni a Lánchídon? És zöldrendszámos autóval? Valamint mi lesz a környéken élőkkel? Ezekre és még sok más kérdésre kaphattunk választ a BKK keddi online fórumán, ami a Lánchíd jövőjéről szólt.
Mint ismert, a Lánchídon jelenleg csak biciklivel, busszal és taxival lehet áthaladni. Ez a felállás pedig elképzelhető, hogy megmarad – már ha megszavazzák a budapestiek. A BKK állásfoglalásában támogatja a jelenlegi helyzetet, több okból is:
- A buszok menetideje Pestről Budára a csúcsidőn 54, a teljes napot vizsgálva pedig 44 százalékkal csökkent.
- A híd környékén jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsájtás mértéke.
- Már nem csak két buszjárat veszi igénybe a Lánchidat, hanem öt.
A Waze adatai szerint a tesztidőszakban mintegy 14 százalékkal csökkent a fővárosi dugókban eltöltött idő, és munkanapokon 40 ezer járművel csökkent a hidak összforgalma – ámbár nem biztos, hogy ez csak a Lánchíd erénye.
BKK: maradjon autómentes a Lánchíd
Viszont ez csak egy javaslat, a döntés a fővárosiak kezében lesz.
A híd jelenlegi forgalmi rendjének jövője még kérdéses, de maga a Lánchíd jövőjével kapcsolatban is vannak még kérdések. A BKK emiatt szervezett egy online fórumot, ahol a lakosság is feltehette kérdéseit a híddal kapcsolatban.
A kérdezz-felelek szekció előtt a BKK részletesen beszámolt a Lánchíd felújításának menetéről, az előbb említett tesztidőszak eredményeiről. Többek között beszámoltak arról, hogy milyen koncepciókon gondolkoztak a Lánchíd közlekedésével kapcsolatban: volt olyan ötlet, hogy egyirányúsítják a Lánchídat Pestről Buda felé, és ezzel egyidejűleg a Szabadsághidat is, de azt Budáról Pest felé.

Bodor Ádám mobilitásfejlesztési igazgató elmondta, hogy a taxik azért vehetik igénybe a Lánchidat, mert a közösségi közlekedés kiegészítéseként tekintenek rájuk. Ugyanis vannak helyzetek, amikor a közösségi közlekedés nem megoldás, és ilyen helyzetekben inkább taxit használjanak az emberek, minthogy csak az ilyen pillanatokért legyen valakinek saját gépkocsija. Azzal pedig, hogy a taxik használhatják a Lánchidat, vonzóbb lehetőséggé is válhatnak.
Valamint a tapasztalataik szerint a taxisok együtt tudnak működni a biciklisekkel, de azért van még mit javítani a helyzeten – fűzte hozzá. Bársony Péter, a BKK stratégiai adatmenedzsment és tudásközpont igazgatója pedig hozzátette, hogy négy közszolgáltatási tevékenysége van a BKK-nak és ebből az egyik a taxiszolgáltatás. Emiatt pedig van egy bizonyos kontrolljoguk azzal kapcsolatban, hogy a főváros a taxikkal mit kezd és hogyan kezd.
Nincs hídsharing a carsharinggel
A lakossági kérdések során szóba került, hogyha taxisok igénybe vehetik a Lánchidat, akkor a carsharing szolgáltatások, miért nem. Bodor Ádám elmondta: a taxisok felé van és lehet is minőségi elvárásuk, míg a carsharing szolgáltatásokkal kapcsolatban „jelen pillanatban ez még nem egy ilyen kialakult helyzet.” Viszont ettől függetlenül a taxikat gyakorlott járművezetők vezetik, a carsharing autókat pedig bárki vezetheti – hangsúlyozta Bodor. Ha ezek nagy mennyiségben megjelennének a Lánchídon, az a közösségi közlekedést talán nem, de a híd kerékpáros forgalmára valószínűleg negatív hatással lenne. Viszont ez a jövőben változhat, de ahhoz előbb a carsharing-rendszer beillesztését kéne jobban kitalálni – mondta.

Ezáltal pedig szóba kerültek a zöldrendszámos, vagy a tisztán elektromos autók felengedése is. Ismertették, hogy áprilisig bezárólag nagyjából 29 ezer zöldrendszámos autó van forgalomban Budapesten, aminek picivel több mint a fele, 55 százaléka tisztán elektromos. Vagyis átszámolva nagyjából 15-16 ezer villanyautó van a fővárosban, és a számuk csak egyre nő. Ez szerintük pedig már akkora volumenű, hogy képes lenne akadályozni a bicikliforgalmat a Lánchídon, ezért elvetették felengedésük a lehetőségét.
Egy kérdés erejéig az is szóba került, hogy az V. és I. kerületi lakosok használhassák autóikkal a Lánchídat, viszont ez jogilag aggályos lenne, valamint a kivitelezése sem egyszerű.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
