Teljes katyvasznak tűnik a Jaguar Land Rover márkái körüli reform
Komoly, de nehezen követhető átalakulások zajlanak a Jaguar Land Rover háza táján. Míg a Jaguar eddig is külön márkaként létezett, a Range Rover, a Defender és a Discovery modellek a Land Rover neve alatt futottak. A gyártó az új House of Brands stratégia keretében viszont változtat a felálláson: a Range Rover, Defender és Discovery önálló brandként születnek újjá, ami a Land Rover márkanév megszűnését is jelenti. Ennek ellenére az ikonikus ovális zöld logó továbbra is ott virít majd az említett terepjárókon.
Hogy a zavar tovább fokozódjon, a Jaguar Land Rover JLR néven saját vállalati emblémával folytatja, mely azonban nem fog szerepelni autóikon. Minden esetre íme:
A JLR tehát a márkák háza, mely összefogja a Jaguart, a Range Rovert, a Defendert és a Discoveryt. Hogy a Land Rover név az egészben milyen pozíciót foglal el, nem egészen tiszta.
„Az az igazság, hogy a Range Rover egy brand, ahogy a Defender is. A vásárlóink azt mondják, Range Roverük van. A luxus kategóriában nagyon fontos az egyértelműség. Márpedig a Land Rover Range Rover SV Autobiography nem az - magyarázta Gerry McGovern kreatív igazgató.
Egyelőre nem vagyunk biztosak benne, hogy az új változtatások valóban elhozzák a hőn áhított egyértelműséget.