1500 kilométeres hatótávot és 10 perces gyorstöltést ígér a Toyota

2023.06.13. 11:46

A Toyota korábban számos alkalommal fejezte ki kétségeit a villanyautókkal kapcsolatban a hidrogénes megoldások előnyeit hangoztatva. Ennek ellenére a japán gyártó Let's Change the Future of Cars (Változtassuk Meg az Autók Jövőjét) című eseményén nagyszabású terveket osztott meg 2026-ban érkező újgenerációs elektromos autóiról, melyek minden eddiginél nagyobb hatótávot és kisebb árcímként hozhatnak.

Az ígéretek szerint az új modellek aerodinamikájuk és akkumulátoraik tekintetében nagyságrendekkel fejlettebbek lesznek a jelenlegieknél, így a jövőben az akár 1500 kilométeres hatótáv és a 10 perc alatti gyorstöltés sem elképzelhetetlen – de ne szaladjunk ennyire előre.

DSC07646

A Toyota többféle, kapacitásukban és technológiájukban is eltérő akkumulátorcsomag gyártását tervezi, hogy szerényebb képességű, de olcsóbb, valamint fejlettebb, de drágább modelleket is kínálni tudjanak.

A tömegtermékek egyszerűbb felépítésük miatt 40 százalékkal olcsóbb kétpólusú lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat kapnak majd, melyek 20 százalékkal nagyobb hatótávot garantálnak a bZ4X-hez képest. A megfelelő eszközökkel ezek 30 perc alatt tölthetők 10-ről 80 százalékra.

A Toyota emellett egy sokkal durvább akkumulátoron is dolgozik, mely 20 perc alatt gyorstölthető, 20 százalékkal olcsóbb a bZ4X akkumulátoránál, ráadásul 1000 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz – igaz, ehhez már a légellenállás és a súly csökkentése is szükséges. Ezen kívül 2027-2028 tájékán egy kétpólusú lítium-ion akkumulátor is érkezik, mely további 10 százalékot faraghat a költségeken, miközben a hatótáv ugyanennyivel nő.

Toyota-Future-of-Cars-EV-Event-CarScoops-612-4

A villanyautózás nagy ígéretével, a szilárdtest akkumulátorokkal is tervez a Toyota. Ezek első változatai akár 1200 kilométeres hatótáv mellett 10 perces gyorstöltést hozhatnak, és szintén 2027-2028 körül érkezhetnek meg. Készül azonban egy ennél is fejlettebb verzió akár 1500 kilométeres hatótávval.

Az akkumulátortechnológia fejlesztése azonban még nem minden. A Toyota „a hiperszonikus rakéták aerodinamikáján alapuló technológia" segítségével drasztikusan csökkentené autói légellenállását is. A gyártó szerint annak hála, hogy – a kompakt elektromos hajtásnak köszönhetően – minden eddiginél szabadabban alakíthatják a karosszéria formáját, a vonzó dizájn mellett akár a 0,1-es légellenállási együttható sem elérhetetlen.

Drasztikus gyártástechnológiai újításokról is szó esett: a Toyota gigantikus öntőprésekkel és önjáró gyártósorokkal tenné olcsóbbá a folyamatot.

Forrás: carscoops.com