Valamit kell kezdeni a 3360 százalékos áramproblémával!
Különben sorok lesznek az áramkutakon. A fejlesztés nélkül a jelenlegi elektromos hálózatok ugyanis nem fogják bírni a villanyautó-dömpinget.
Az Egyesült Államokban is komoly problémát okoz a villanyautók gyors terjedése az áramhálózat szempontjából – derül ki a CNBC cikkéből.

A jelenlegi várakozások szerint 2030-ban az autók fele elektromos meghajtású lesz, ám úgy tűnik, a mostani elektromos hálózat nem lesz képes kiszolgálni ezek energiaigényét. Az áramszükséglet a 2022-es szinthez képest 18 százalékkal nő 2030-ra és 38 százalékkal 2035-re –állítják a Rapid Energy Policy Evaluation and Analysis Toolkit (REPEAT), a Princeton University energiaprojektének kutatói.
Sokatmondó számok
Ez jókora ugrást jelentene, az elmúlt évtizedben ugyanis mindössze 5 százalékos volt a növekedés. A REPEAT keretében készült számítás szerint a könnyű járműveket, azaz a kamionokat és a repülőgépeket leszámítva a többi motoros közlekedési eszköz 3360 százalékkal több elektromos energiát fog fogyasztani 2035-ben, mint jelenleg. Ennek kiszolgálásához alapjaitól, a legkisebb transzformátortól és a legutolsó vezetékektől kezdve kellene felújítani az elektromos hálózatot.
Becslések szerint csak Kalifornia államban 50 milliárd dollárt (ez Magyarország éves GDP-jének 27 százaléka) kellene költeni erre a célra 2035-ig. Az összehasonlítások sokatmondóak. Egy Tesla Model 3 villanyautó az átlagos éves amerikai használattal, 14 ezer mérföld megtételével számolva annyi áramot fogyaszt, mintha egy vízmelegítőt egy éven át folyamatosan használnánk. Ez a fogyasztás tízszer több, mint egy modern, energiahatékony jégszekrény áramfelvétele. A nagyobb kisteherautók több áramot igényelnek, mint egy nagyobb családi ház légkondicionálója.
A kihívást jól mutatja az, amit Lydia Krefta, a PG&E közműszolgáltató cég tiszta energiával foglalkozó részlegének igazgatója mond. Kalifornia állam középső és északi részén jelenleg 470 ezer elektromos autót kell kiszolgálnia az áramszolgáltatónak, 2030-ra viszont várhatóan már 3 milliót.
Krefta kongatja a vészharangot: a közműszolgáltató cég jellemzően négyéves finanszírozási ciklusokban jut hozzá a infrastruktúrafejlesztéshez szükséges pénzhez. Az utolsó kör 2021-ben volt. Ha minden ebben a rendben folyatódik, akkor szerinte nem lehet felkészíteni a rendszert az erőteljesebb használatra. Sorok fognak kialakulni a villanyautók akkumulátortöltő pontjai előtt és áramszünetek jöhetnek.
Az Egyesült Államok persze nem letolt nadrággal várja a fordulatot, többmilliárd dollárt szánnak az infrastruktúra fejlesztésére - (a szerk).

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

