A modern autók egyre összetettebbek, bonyolultabbak és nehezebbek. Ezzel szemben emelte fel a szavát Gilles Vidal, a Renault dizájnfőnöke. Véleménye szerint az autógyártóknak globális szinten a minimalizmusra és az esszencialitásra kellene törekedniük a jelenlegi trendek helyett.
„Azt hiszem, eljött a kevesebb csilli-villi ideje. Nagy kihívás lesz a dizájnerek számára, hogy egy erős és lenyűgöző brandet alkossanak, mely azonban sokkal egyszerűbb mint ma. Még mindig feltűnő autókat akarunk készíteni, ám minimalistább, esszenciális dizájnnal.
Az új megközelítés az autók súlyára, méretére és menetdinamikájára is pozitív hatással lehetne: „Nem titok, hogy az autók megnőttek, részben a biztonság miatt, részben pedig azért, mert a vásárlók több tartalmat, magasabb felszereltséget akarnak. Ez nehéz autókhoz vezetett, szóval nagyobb fékeket kellett rájuk raknunk, ez pedig egy ördögi körré vált. A mostani, modern környezetben egy virtuóz kör megalkotása lenne az elképzelés. " - mondta Vidal.
A vezető azzal is tisztában van, hogy mindezt nem lesz egyszerű megvalósítani: „Nem vagyok biztos benne, hogy ma bárki azt mondhatja: valóban minimalista dizájnnal dolgozik. [...] Némely gyártó folyton kalandozik, nem maradnak meg egyetlen dizájn filozófia mellett a teljes palettájukon. Ha ez működik, rendben van, de egy átfogó minimalizmust a legnehezebb izgalmassá tenni."
Vidal véleménye szerint az autók beltere az egyik olyan terület, mellyel érdemes kiemelten foglalkozni. Példaként az üléseket említette: „Persze biztonságosnak kell lenniük, de ha képesek lennénk a háttámlákat fele ilyen vastaggá tenni, több hely jutna a csomagtartónak és a lábtérnek, az autó pedig rövidebb és könnyebb lehetne úgy, hogy a praktikusság sem szenved csorbát." - zárta Vidal.