Csoportos keresetet nyújtanak be a Hyundai ellen az Ioniq 5, Ioniq 6, Genesis GV60 és Kia EV6 tulajdonosok Amerikában, amely szerint a töltők egyes esetekben túlmelegednek, ami jelentősen lassítja a töltést.
A felperesek azt állítják, hogy a port túlmelegszik, ha a jármű 2. szintű töltést végez (vagyis 240 V-os (lakossági) vagy 208 V-os (kereskedelmi) csatlakozóba dugva töltik), ami drámaian lelassítja az energia visszanyerésének sebességét.
Az Egyesült Államok kaliforniai kerületi bíróságán benyújtott kereset a tulajdonosok panaszaira, az állítólagos hibát bemutató videókra és a Hyundai-csoport saját, a helyzet orvoslására tett erőfeszítéseire hivatkozik, mint bizonyítékokra, amelyek alapján a tulajdonosok kártérítésre jogosultak - írta a Carscoops.
A Hyundai álláspontja szerint a 2. szintű otthoni töltési idő öt és hét óra között alakulhat, viszont a tulajdonosok ennél lényegesen nagyobb töltési időket tapasztalnak. A felperesek állítása szerint ez a dugó túlmelegedésének következménye, ami egyes esetekben ellehetetleníti a töltést. A töltőcsatlakozó elvileg fél óra alatt is túlmelegedhet.
A felperesek továbbá azt is állítják, hogy a probléma orvoslására szolgáló szoftverfrissítés alig több, mint egy sebtapasz, ugyanis a túlmelegedés megelőzése érdekében visszafogták a töltési sebességet, így a tulajdonosok 10 órás, vagy annál is hosszabb töltési idővel kell, hogy számoljanak.
A csoportos keresetet benyújtó ügyvédi iroda azt állítja, hogy a Hyundai csoport ellen a számítógépes csalásról és visszaélésről szóló törvény megsértése, a kaliforniai számítógépes adatokhoz való hozzáférésről és csalásról szóló törvény megsértése, valamint az alkalmazandó állami fogyasztóvédelmi törvények megsértése miatt indít keresetet.