Az indiai Mahindra járműgyártó magabiztosan megy előre az elektromos átállás útján, legalábbis ezt állítja a cégvezér.
Az indiai Mahindra Group nem ijed meg az olyan globális autógyártóktól, mint a Tesla vagy bármelyik másik cég – mondta magabiztosan a CNBC-nek a vállalat vezérigazgatója, Anish Shah. Szerinte óriási verseny folyt az indiai autópiacon az elmúlt húsz évben, eggyel több vagy kevesebb versenyző ezen a pályán, még ha az a Tesla is, nem zavarja a céget.
Volt olyan időszak, amikor a vállalatot sokan leírták, mert úgy gondolták, hogy az Indiában megjelenő nagy autómárkák mellett nem rúghat labdába. Ehhez képest 2023 nyarán például az SUV-eladásokban értékben számolva a Mahindrának van a legnagyobb piaci részesedése. A könnyű áruszállítók piacán pedig 50 százalékos a részesedésük. A mezőgazdasági eszközök, traktorok piacából 40 százalékot birtokolnak.
Elon Musk, a Tesla vezére júniusban Indiába látogatott, ahol találkozott Narendra Modi miniszterelnökkel is. Egyik nyilatkozata szerint jelentős befektetést terveznek a kontinensnyi országban. Ez érthető lenne, hiszen Kína és az Egyesült Államok után India a világ harmadik legnagyobb újautó-piaca.
A Mahindra villanyautókat gyártó vállalata augusztus elején 145 millió dollár tőkeinjekciót kapott a Tamasektől, a szingapúri állami vagyonalaptól. Ezért 3 százalékos tulajdonrészt kap cserébe. A közel 10 milliárd dollárra értékelt Mahindra várakozásai szerint 2027-ben 20-30 százalék lesz az elektromos autók aránya az ország útjain. Ez jelenleg 2 százalék főként a villanyautó-infrastruktúra gyengesége miatt. Ezzel párhuzamosan az elektromos autók eladása 2030-ra évi 10 millió darabra nőhet.