Tető nélkül is gyönyörű az Aston Martin DB12
Kihagyhatatlan ziccer volt az Aston Martin számára, hogy legyen a DB12-ből Volante, vagyis kabrió változat. Emiatt viszont itt-ott kellett változtatni az autó struktúráján, hogy ugyanazt az élményt tudja adni, mint keménytetős változata.
A sima DB12-t még május végén leplezték le hivatalosan, viszont a Volante bemutatására idáig kellett várnunk, pedig a két típust párhuzamosan együtt építették és fejlesztették.
A Volante esetében viszont több figyelmet fektettek a szerkezetre, hogy a tető hiányának ellenére is olyan merev legyen, mint testvérének. A kulcsfontosságú rögzítési pontokat és merevítőket megerősítették, amivel a Volante torziós merevsége közel 5 százalékkal nőtt. A felfüggesztés összes rögzítési pontját oldalirányban is megerősítették.
A Volantében is a négyliteres ikerturbós Mercedes-AMG V8-ast kapjuk, amelyet a brit gyártó finomhangolt. Módosítottak a vezérműtengelyeken, módosítottak a kompresszión, nagyobb turbókat szereltek fel, de teljesen újratervezték a hűtőrendszert is. A módosításoknak köszönhetően a DB12 teljesítménye 671 lóerő, míg a nyomaték 800 Nm, a 0-100-as sprintet pedig 3,7 másodperc alatt teszi meg, végsebessége 325 km/h.
A vászontető nyolc rétegből áll, hogy a lehető legjobb zajszűrést adják az autónak. Összesen 14 másodperc kell, hogy lenyíljon, míg visszaállításához 16 másodperc szükséges, és ezt 50 km/h sebességig mozgás közben is tudja működtetni. Akár a kocsikulcsról is működtethető. A vászontető négy színben kérhető: piros, kék, fekete és fekete-szürke kombinációban.
Azt nem részletezték, hogy a csomagtérből mennyit vesz el a tető, de elmondták, hogy a tető összehajtva 260 mm-nyi helyet foglal, és többek között emiatt „ maximális csomagtérkapacitással” rendelkezik.
Az autót élőben először a Monterey Car Weeken mutatják be, ami augusztus 20-ig tart. A DB12 Volante gyártása az idei év harmadik negyedévében kezdődik, és az első darabok már a negyedig negyedévben megkezdik kiszállítani.