A terepjáró, amiből bármi lehet még
Az Ineos megvette a botswanai Kavango Engineeringet. A cég a terepjárók szafaris átépítéseinek mestere, innentől pedig a Grenadier különböző alternatív verzióin is fog dolgozni. A hetvenfős stáb Maun városában eddig évi 200 járművet épített át.
A Grenadier eladásai már most is támogatnak egy rinocérosz rezervátum programot Dél-Afrikában, de az alapító Jim Ratcliffe sokkal több ilyen típusú természetvédő akcióban szán szerepet az Ineos terepjárójának. Botswana az élen jár az ilyen projektekben.
A prototípus egy késő 2022-es Grenadier, ami innentől már az első Kavango Safari Grenadier. Picit emeltek rajta, a tetőkapcsolók a középkonzolra kerültek, és kapott egy menő vászontetőt is.
Kár lenne feledni a harmadik üléssort, hiszen ez a szafarizás lényege. Egyben a létraalváz szépsége, hogy egy-egy ilyen átépítés nem megy a merevség rovására.
Természetesen az 5000 négyzetméteres üzem a Station Wagon után a Grenadier Quartermaster átépítésébe is belekezd majd. Szafari pickup, BMW motorokkal.
Tavaly októberben indult a gyártás Franciaországban, a hambachi volt Smartville gyárban. Ezt eredetileg a Daimler-Benz és a Swatch építette még 1994-ben, a Smart gyártására. Az Ineos a Mercedestől vett hát egy üzemet azért, hogy többek közt a G-osztálynak is megmutassa, hogyan veszi át a Grenadier több klasszikus terepjáró szerepét.
Ezek pedig már az első kiszállított példányok, melyekkel idén áprilisban Marokkóban kalandoztak a korai Ineos vásárlók. Volt babakék, bár a piros alvázra még várnunk kell.