A Ford még Goodwoodban mutatta meg a Mustang Mach-E terepre szánt változatát, vagyis a Rallyt. Akkor még álcázott prototípusként láthattuk az emelt Mach-E-t, és a technikai adatokat se árulták el.
Nos, most hivatalosan, álcázás nélkül is bemutatták a Mach-E Rallyt, ami igen szórakoztató tárgynak ígérkezik. A külső megkapta az ilyenkor kötelezőnek számító módosításokat: átrajzolt lökhárítókkal, hatalmas hátsó szárnnyal, fehér felnikkel és egy rakás aprósággal tették optikailag terepképessé a Rallyt.
A díszrácsba integrált szúrófények, a Focus RS-t idéző hátsó szárny és a fekete csíkozás is hozzátesz az esztétikai élményhez. A tetőn ezúttal nincs semmilyen üveg, a színe pedig fekete lett.
A végeredmény igen pofás: az emelt villany-Mustang tényleg fickósan néz ki, és első ránézésre simán elhisszük, hogy valóban alkalmas egy kiadós csapatásra könnyű terepen. Rossz hír, hogy a tömege nem csökkent, az viszont jó, hogy a futóműhöz is hozzányúltak.
A futómű maradt MagneRide, de megemelték 20 milliméterrel, illetve terepezéshez hangolták a beállításokat. A 19 colos, fényes fehér felnik mögött 385 milliméteres féktárcsák és piros, Brembo féknyergek laknak. A gumik Michelin CrossClimate-ek, tehát négyévszakosak, de jó hír, hogy a relatíve magas oldalfal miatt valószínűleg jobban bírják majd a csapatást.
Ahogy azt sejteni lehetett, a technika a Mach-E GT-ből érkezett: a Mach-E Rally 480 lóerőt tud, amihez egészen durva, 880 Nm-es csúcsnyomaték tartozik. A Rally a GT-hez hasonlóan nem lassú: a nulla-százat simán letudja 3,5 másodperc alatt. Utóbbi 3 tizeddel jobb érték egyébként, mint a GT-é. A terepesített kiszerelés és a várható extra veszély miatt a motorok kaptak extra borítást, hogy egy egészséges veretés során se essen bajuk.
A maximális hatótávra 400 kilométert ígérnek, ami EPA-mérés szerint ennyi, ami közelebb áll a valósághoz, mint a WLTP. Ez egyébként egy 91 kWh-s akkupakkhoz tartozik, és természetesen mind a négy kerék hajtott. Gyorstöltővel 10 százalékról 80 százalékra 36 perc alatt lehet feltölteni.
Az újdonságot visszafogott színekben is lehet majd kapni, de egyértelmű, hogy a kanárisárga, az élénk kék vagy esetleg a világoszöld az igaz út. A Mach-E Rally pontos ára egyelőre nem ismert, de a tervek szerint az Egyesült Államokban 65 ezer dollárról, azaz nagyjából 23,5 millió forintról indulhat. A gyártás 2024 elején indul, és elvileg nem sokkal utána már le is szállítják az első példányokat.
Forrás: Ford