A Ferrari 250 GTO-ból mindössze 36 darab létezik ezen a bolygón - az összes többi bolygón amúgy nulla -, tehát nem járunk benne térdig még Monacóban sem. Ráadásul a 250 GTO-k azon túl, hogy gyönyörűek, komoly versenymúlttal is rendelkeznek, így hát nem nehéz kisakkozni, hogy minden példány elképesztően drága.
A csodás Ferrarik sorra döntötték a rekordokat az aukciókon éveken át, sokáig volt a világ legdrágább autója valamelyik GTO, ami épp gazdát cserélt. Most már egy Mercedes a csúcstartó, és nem is valószínű, hogy egyhamar bármilyen autó megdönti azt a rekordot.
Baromi menő, hogy hiába kerül néhány GTO több tízmilliárdba, rendszeresen tiltásig forgatják őket versenypályákon. Olyasmi eseményeken történik mindez, mint például a Goodwood Revival, vagy itthon a Hungaroring Classic. Ezeken az eseményeken hasonló kategóriájú, öreg versenyautók mérkőznek meg, és sokszor nem finomkodnak a technikával.
Rettentő szimpatikus hozzáállás, hiszen egy eleve versenygépnek gyártott autó számára méltatlan nyugdíjaskor, ha egy múzeumban vagy gyűjteményben végzi szoborként, ezeknek igenis a pályán a helyük. A lökdösődést nyilván igyekeznek elkerülni a pilóták, de ez nem azt jelenti, hogy például Goodwoodban finomkodnának egymással: nem, kérem, rendes, heroikus küzdelem zajlik, a sofőrök pedig határig tolják a technikát.
Ilyenkor azonban előfordul, hogy egy 1962 és 1964 között gyártott, tehát már nagyjából 60 éves autó elfárad, és hisztizik kicsit. Most is ez történt a Goodwood Revival egyik versenyén: az egyik kanyar után enyhén keresztben érkezett egy ezüst 250 GTO, majd a motorteréből óriási lángok csaptak fel. A lángok szinte azonnal kialudtak, de az autó útja a fűre vezetett.
A volánnál egy korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok ült, és azt mondta, hogy éppen amiatt ért fülig a szája, hogy egy ennyire különleges autóban veretheti Goodwoodban. Aztán hallott egy pukkanást, a hátsó kerekek blokkoltak, és a tükörben hatalmas lángokat vett észre. Elméletileg kilukadt a karter, és az ott kifolyó olajat a tűzforró kipufogó begyújtotta. A kenés nélkül maradt motor beállt, emiatt blokkoltak a hátsó kerekek.
Bár nyilván borzasztóan költséges lesz a javítás, az eset így is elég szerencsésnek mondható, hiszen a nagyjából 70 millió dollárt, vagyis átszámítva bő 25 milliárd forintot érő Ferrari nem égett le. Sőt, más autónak se ment neki, illetve a GTO se tört össze, pedig a blokkoló kerekek okozhattak volna nagyobb bajt. A V12-es ugyanakkor nyilván nincs nagy formában, arról még nem érkezett információ, hogy mi lesz a sorsa. Azt azonban reméljük, hogy mielőbb megjavítják, és a közeljövőben is láthatjuk majd Goodwoodban csapatni.
Forrás: Jalopnik / Goodwood Road & Racing