Az Ineos vezérigazgatója szerint kudarcot vallunk, ha csak a villanyautókra fókuszálunk
„Ha csak akkumulátoros járművekre összpontosítunk, hogy elérjük a szén-dioxid-kibocsátási céljainkat, akkor kudarcot vallunk” – mondta az Ineos Automotive vezérigazgatója, aki szerint a célok sikeres eléréséhez többféle technológiára van szükség.
Lynn Calder, a villanyautózásról az Egyesült Királyság gépjárműiparának szakmai szövetségéne (Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT)) konferenciáján mondta el véleményét. Szerinte a legjobb megoldás a hidrogén meghajtású autók, valamint a hibridek fejlesztése lenne, írta az Autocar.
Calder szerint nem szabad csak a villanyautókról beszélni, és olyan kijelentéseket tenni, hogy „az elektromos járművek jelentik az Egyesült Királyság számára az előrelépést, és csak ez lesz az egyetlen megoldás”. Ugyanis ha az egyetlen „megoldásunk” elbukik, akkor azért nagy árat fogunk fizetni – magyarázta az Ineos vezérigazgatója.
Richard Bruce, a brit közlekedési minisztérium, közlekedés szén-dioxid-mentesítésért felelős igazgatója nem ért egyet az Ineos vezérigazgatójával. Szerinte az egynél több üzemanyag-opcióra/meghajtásra való törekvés „ürügyként szolgálhat a tétlenségre”. Az alternatív üzemanyagok, meghajtások pedig a piac olyan szektoraiban legyenek használva, ahol az akkumulátoros meghajtások nem életképes alternatívák, például a repülés. A Renault Trucks főnöke, Carlos Rodrigues is egyetértett ezen állásponttal.
Viszont Augustín Martín, a Toyota UK főnöke Calder pártját fogta, aki a konferencián elmondta: „Ha a szén-dioxid az ellenség, azt nem lehet egyetlen technológiával »megoldani«. A választási lehetőség sosem rossz.” Véleményét még azzal egészítette ki, hogy bőven vannak a világon még olyan régiók, amelyek nem állnak készen az elektromos autókra, és pont ezen területeken lehetne alternatívákat is használni.