Ilyen az, ha Porsche tervező rajzol kínai terepjárót

2023.09.29. 13:57

A kínai Chery crossoverekre és SUV-kre szakosodott Jetour brandje Traveller néven dob piacra egy új, „off-road SUV-t".


Kezdjük is mindjárt azzal, mégis mi az az „off-road SUV". Merthogy az SUV eredendően egy olyan terepjáró jellegű autó, melyet elsősorban hagyományos használatra találtak ki. Nem véletlenül „városi terepjáró" a kategória egyik magyaros neve. Ennek fényében viszont egy „off-road SUV" simán csak egy terepjáró, nem?

A Chery magyarázata szerint bár a Traveller 28 és 30 fokos terepszögeket tud, és ott díszeleg rajta számos terepjárós kiegészítő – mint a csomagtartóra szerelt pótkerék vagy a tetősínek, ráadásul „fű, sár, és sziklás"  vezetési üzemmódokat is támogat, „visszafogott terepezési képességekkel rendelkezik", így nem tekinthető teljes értékű terepjárónak. Ezért hát a látszólag saját magának ellentmondó besorolás.

2-83


A modell – melyet Hakan Saracoglu volt Porsche dizájner vezetésével rajzoltak meg – 4785 milliméter hosszú, 2006 milliméter széles és 1880 milliméter magas, míg a tengelytávja 2800 milliméter. Összesen hét különböző színben érhető el, köztük feketével, szürkével, naranccsal és barnával.

1-90


A széles színválaszték a belsőben is elérhető, itt fekete, piros, zöld, narancs és barna árnyalatokban rendelhető a „velúrszerű" kárpit. Ha már belső: középen egy 15,6 colos infotainment kijelző kapott helyet, míg a sofőrnek egy 10,25 colos jutott. A panorámatető 64 colos. Maga az infotainment rendszer meglehetősen fejlettnek ígérkezik, hiszen hangparancsokat, arcfelismerést, 4G-s mobilhálózatot, távoli frissítéseket és távoli vezérlést is támogat.

3-64


A Jetour Traveller három különböző hajtáslánccal érhető el. A legszerényebb verzió egy 184 lóerős 1,5 literes turbómotor egy 7 sebességes duplakuplungos váltóval és 8,35 literes fogyasztással. Izmosabb opció a Chery saját fejlesztésű turbós kétliterese, mely már 254 lóerős, miközben alig fogaszt többet (8,83 liter). Ez hét- és nyolcsebességes duplakuplungos váltóval is kérhető. A „mezei" négykerék-hajtás minden változatnál alapfelszereltség, ám opcióként XVD intelligens összkerékhajtás is elérhető.

A 2,5-es szintű önvezetést is támogató, 10 vezetéssegítő funkcióval felszerelt Jetour Traveller szeptember 26-a óta elérhető Kínában, 139 000 (7,07 millió forint) és 184 900 jüan (9,6 millió forint) közötti áron.