A legőrültebb utcai Aston Martin ötletét egy pubban találták ki
A durva autóknak sokszor a történetük is kicsit őrült, ami tulajdonképpen passzol is a termékhez. Mivel az Aston Martin Valkyrie a márka legszürreálisabb utcai autója, szinte várható volt, hogy a születésének története se épp szokványos.
Tízezer fölé forog majd az új Aston Martin
Középmotor és a villanymotor lesz a következő évtized két slágere a brit gyártónál.
Minden 2015 nyarán kezdődött, amikor négy ember elment sörözne egy pubba Milton Keynesben. Ott volt az F1-es versenyautókat tervező Adrian Newey, a Red Bull Racing igazgatója, Christian Horner, az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer, és Simon Sproule, Palmer jobb keze, egyben az Aston Martin fő marketingese.

Rengeteg tapasztalat, és mások számára elrettentő pozíciók ültek annál az asztalnál, ahol egy pont szóba került, hogy kéne csinálni egy rendszámos versenyautót. A többi, ahogy azt mondani szokták, már történelem.
Az egészről készült egy több kötetes könyv is, ami Bart Lenaerts és Lies De Mol munkája. Ők hat éven át követték a Valkyrie születésének minden mozzanatát, hogy végül egy gyönyörűen kidolgozott, 335 oldalas könyvként adhassák ki. A könyv címe A wild ride - egy vad menet - lett, és az Inside Valkyrie sorozat részeként, illetve külön is meg lehet vásárolni.
A könyv olyan információkat és képeket tartalmaz, amik elég nagy része eddig a pontig abszolút elérhetetlen volt az egyszerű emberek számára. Az Inside Valkyrie-t és a A wild ride-ot a Waft kiadónál érdemes keresni: előbbiért 950 eurót, azaz körülbelül 370 ezer forintot, utóbbiért 90 eurót, vagyis nagyjából 35 ezret kérnek.
A négy könyvből álló, Inside Valkyrie sorszámozott lesz, összesen 300 példányt nyom belőle a kiadó. Rajongóknak kötelező, hiszen egyrészt igen érdemes olvasmány lehet a temérdek plusz információjával, másrészt igazi, ritka ereklye egy ilyen könyvsorozat.
Valkyrie AMR Pro: ez eddig a legdurvább Aston
Eredetileg Le Mans-ban ment volna, ám azok a tervek nem valósulnak meg, így inkább eladásra kínálják.
Forrás: Road and Track / Waft Publishing

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
