Jövőre indul a ballonos űrturizmus, a Maybach tervezi a kapszula belsejét
A Mercedes-Maybach izgalmas projektbe szállt be: a Space Perspective nevű céggel közösen embereket szeretnének juttatni az űr peremére. Az űrutazásszerű projektek közül ez az első, amit teljesen karbonsemlegesnek ígérnek.
Kétüléses off-road tanulmány a Maybachtól
A hat méteres hossz tényleg Maybach, de a ballonos terepgumik és a csövezés kissé idegen a márkától.
A Maybach nem csak mecénásként jön a képbe: ők tervezik az utazáshoz használt, speciális kabin belsejét, illetve a kalandvágyó utasokat is Maybach-okkal szállítják majd a start helyszínére. Maga a projekt nem újdonság, hiszen már korábban is lehetett róla hallani, azonban a Maybach részvételéről eddig nem volt szó.

Magát az utazást az ilyesmiben sokkal jártasabb Space Perspective tervezi és bonyolítja, ami a szakmában régi motorosnak számító Jane Poytner és Taber MacCallum cége. Fenntartható, minden eddiginél elérhetőbb űrutazásról beszélnek, ami ebben a formájában minimum csúsztatás, hiszen csak a sztratoszféráig mennek majd az utasok.
Az eszköz sem egy klasszikus értelemben vett űrhajó - úgy hamar elég nagyra nőne a kibocsátás is -, hanem egy óriási ballon. A hangzatos Space Balloon - űrléggömb - emeli magasba a Spaceship Neptune-t, ami tulajdonképpen egy kabin. Utóbbi belsejét tervezik a Maybach dizájnerei, és innen nézelődhetnek majd az utasok is.
Bár nem tényleges űrutazásról van szó, a magasság így is szédítő lesz: 100 ezer láb, azaz kicsit több mint 30 kilométer magasba emelkedik majd a Spaceship Neptune. Ekkora magasságból egészen biztos, hogy lélegzetelállító, megismételhetetlen látványban lesz része annak, aki elég bátor, hogy bevállalja az utazást.
Nemcsak batároságra, pénzre is szüksége lesz: egy utazás 125 ezer dollárba, azaz közel 46 millió forintba fog kerülni. Ez rengeteg pénz, ugyanakkor szinte biztos, hogy egy olyan élmény, ami teljesen egyedi, tehát szinte biztos, hogy ennél sokkal rosszabbul is el lehet költeni ezt az összeget.
Maga az utazás egyébként összesen hatórás lesz: az út felfelé és lefelé is két-két órát vesz igénybe, a kettő között pedig ugyanennyi ideig lehet majd nézelődni a bő 30 kilométeres magasságban. Az első utazást 2024-ben tervezik, és évente összesen 140 alkalommal érne fel a hatalmas ballon az űr pereméig.
Forrás: Mercedes-Maybach / Space Perspective

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
