A Ferrari SP-8 elhagyta a tetejét, és Tajvanba megy
A Ferrari nem rest megvalósítani évi két-három egyedi autóépítést a leglelkesebb ügyfeleinek, amennyiben azok véletlenül legalább olyan gazdagok is. És bár bizonyos projektek megvalósítása akár négy évig is tarthat az első rajzoktól a legyártásig, a legújabb SP-8-at talán egy picivel könnyebb volt összehozni. Ettől még menő.

Ahogy a korábbi KC23 egy 488 GT3 Evo a szénszálas panelek alatt, úgy az SP-8 is egy F8 Spider, csak éppen áttervezett aerodinamikával a tető hiánya miatt, illetve módosított lámpatestekkel az egyedi hangulat érdekében. Ezt fokozandó, az autó orra ráadásul festetlen karbon, ami a szintén ehhez a Ferrarihoz kikevert matt Argento Micalizzato fényezéssel kreál látványos kontrasztot.
Így fognak kinézni a jövő Ferrarijai
Bár a KC23 egyedi megrendelésre készült egyetlen példányban, jelentősége mégis nagy.
SP-8, mert nyolc henger a két turbóval, illetve főleg azért is, mert a nyolcas szerencseszám a kínai kultúrában. Az SP-8 ugyanis Tajvanba tart. Hogy a festéken és az áttervezett hátsó paneleken túl is legyen miről beszélni egy sima F8 Spider mellé parkolva is, mások a fényszórók, valamint eltérő lencsékkel használták a Roma hátsólámpáit is. Az öntött alumínium hűtőrácsot egy 3D-nyomtatott sablonnal sikerült megalkotni.
Az aero-felniket az F40-en és különböző Ferrari prototípusokon látott ötküllős OZ-k inspirálták, az evolúciók az SP-8-on pedig matt Grigio NART színben pompáznak. A szélvédő és a kipufogók a 296 GTB-t idézik, a beltér pedig tengerészkék lett sárga kontúrokkal, természetesen Alcantara borítással. Mivel az autó megkapta az SF90 Stradale váltóegységét is, a középkonzolt is átalakította a Ferrari Special Projects.
Az SP-8 nagyjából két év alatt lett kész, November 16-tól 2024 márciusáig pedig a Ferrari múzeumban lesz kiállítva, mielőtt birtokba venné boldog tulajdonosa.
Mivel a specifikáció megegyezik az F8 Spiderrel, a 3,9-literes duplaturbós V8 710 lóerőt produkál annak érdekében, hogy az esőcseppeknek esélyük se legyen a kabin eláztatására. Elvégre a makett mi másért töltött volna hónapokat a szélcsatornában, mintsem azért, hogy az SP-8 kibírja az esős évszakot Kelet-Ázsiában?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
