A Nissan GT-R az autóipar nagy túlélője: már 2007 óta a piacon van, és még mindig gyártják. A 3,8 literes, kétturbós V6-os viszont lassan minden szempontból elfogadhatatlan lesz — sajnos —, így a Nissannak is gondolnia kell a jövőre.
Most megvillantottak egy kis részletet abból, hogy miként képzelik az elektromosított jövőt: itt a Hyper Force Concept, amivel a Nissan azt szeretné bemutatni, hogy miként képzelnek egy elektromos GT-R-t.
Ahogy a nevéből is látszik, ez egyelőre még csak egy túlzó koncepcióautó, nem egy kész, megvehető termék. Bár a neve Hyper Force, az újdonság egyértelműen a GT-R jövőjét vetíti előre.
A vonalvezetésbe sem nehéz belelátni a mostani GT-R-t: a széles, nagydarab kaszni a függőleges elemekkel nagyon hasonlít a jelenlegi változatra. A szűkre húzott ablakokkal, a hatalmas hátsó szárnnyal a modern GT-R tényleg olyasmi, amilyennek a típus jövőjét elképzelhetjük. Természetesen a kétszer két körlámpa sem maradhatott le, azok mondhatni kötelező elemek.
A Hyper Force Concept eleje már jóval kevésbé emlékeztet a GT-R-re, az inkább a Peugeot futurisztikus koncepcióautóit idézi. A messzire és mélyre nyúló első lökhárító, a letisztult küszöbök és a szinte teli felnik miatt az újdonság kiállása rendkívül versenyautós, miközben van benne egy kicsi a Cyberpunk 2077 autóinak stílusából is.
A külső, bár nagyon hatásvadász, nem rugaszkodik el annyira a földtől, hogy az új Godzillát ne lehessen egy valós autóként elképzelni. A beltér már egész más: a kivilágított szegmensekből és kijelzőkból álló műszerfal a játékok túlzó világát idézi, és bár tényleg remekül mutat, erről nem hinnénk el, hogy eljuthat a gyártásig.
Úgy fest, hogy a Nissannak a bejönnek a szamurájok: az egyterű tanulmányautójuk arca egy mérges, csatára kész szamurájra hasonlított, és a Hyper Force Conceptbe is jutottak olyan ülések, amik a japán harcosok páncélját idézik.
A gigantikus, felfelé nyíló ajtók is enyhén túlzásnak tűnnek, cserébe hihetetlenül jól mutatnak a koncepcióautón. Sajnos ez is egy olyan részlet, ami szinte biztosan nem éri meg a szériagyártást, pedig annyira jó lenne, ha néha ilyen extrém ötletek leszivárognának a nem sokmillió euróba kerülő utcai autók világába is.
Bár egyelőre nem létező autóról van szó, a Nissan konkrét teljesítményadatokkal szolgált: a jövő Godzillája pontosan 1 megawattos, azaz 1360 lóerős, legalábbis papíron. A karbon elemekből álló kasznival relatíve könnyűnek ígérkező autó a Nissan szerint tonnás nagyságrendben termelhet leszorítóerőt.
A versenyautók és az utcai autók között lebegő Hyper Force Conceptet a Japan Mobility Show-n mutatta meg a Nissan.
Forrás: Nissan