A Nissan GT-R az autóipar nagy túlélője: már 2007 óta a piacon van, és még mindig gyártják. A 3,8 literes, kétturbós V6-os viszont lassan minden szempontból elfogadhatatlan lesz — sajnos —, így a Nissannak is gondolnia kell a jövőre.
Mindent. Még a legyet is röptében.
Ha nagyképű akarnék lenni, azt mondanám, keresztbe raktam egy 700 lóerős Nissan GT-R-t. Pedig igazából a GT-R rakott keresztbe engem.
Most megvillantottak egy kis részletet abból, hogy miként képzelik az elektromosított jövőt: itt a Hyper Force Concept, amivel a Nissan azt szeretné bemutatni, hogy miként képzelnek egy elektromos GT-R-t.
Ahogy a nevéből is látszik, ez egyelőre még csak egy túlzó koncepcióautó, nem egy kész, megvehető termék. Bár a neve Hyper Force, az újdonság egyértelműen a GT-R jövőjét vetíti előre.
A vonalvezetésbe sem nehéz belelátni a mostani GT-R-t: a széles, nagydarab kaszni a függőleges elemekkel nagyon hasonlít a jelenlegi változatra. A szűkre húzott ablakokkal, a hatalmas hátsó szárnnyal a modern GT-R tényleg olyasmi, amilyennek a típus jövőjét elképzelhetjük. Természetesen a kétszer két körlámpa sem maradhatott le, azok mondhatni kötelező elemek.
A Hyper Force Concept eleje már jóval kevésbé emlékeztet a GT-R-re, az inkább a Peugeot futurisztikus koncepcióautóit idézi. A messzire és mélyre nyúló első lökhárító, a letisztult küszöbök és a szinte teli felnik miatt az újdonság kiállása rendkívül versenyautós, miközben van benne egy kicsi a Cyberpunk 2077 autóinak stílusából is.
A külső, bár nagyon hatásvadász, nem rugaszkodik el annyira a földtől, hogy az új Godzillát ne lehessen egy valós autóként elképzelni. A beltér már egész más: a kivilágított szegmensekből és kijelzőkból álló műszerfal a játékok túlzó világát idézi, és bár tényleg remekül mutat, erről nem hinnénk el, hogy eljuthat a gyártásig.
Úgy fest, hogy a Nissannak a bejönnek a szamurájok: az egyterű tanulmányautójuk arca egy mérges, csatára kész szamurájra hasonlított, és a Hyper Force Conceptbe is jutottak olyan ülések, amik a japán harcosok páncélját idézik.
Mérges szamurájarcot rajzoltak a Nissan egyterűjére
A Nissan jövőképe drámai, hatásvadász, durva, de egyelőre még csak koncepció.
A gigantikus, felfelé nyíló ajtók is enyhén túlzásnak tűnnek, cserébe hihetetlenül jól mutatnak a koncepcióautón. Sajnos ez is egy olyan részlet, ami szinte biztosan nem éri meg a szériagyártást, pedig annyira jó lenne, ha néha ilyen extrém ötletek leszivárognának a nem sokmillió euróba kerülő utcai autók világába is.
Bár egyelőre nem létező autóról van szó, a Nissan konkrét teljesítményadatokkal szolgált: a jövő Godzillája pontosan 1 megawattos, azaz 1360 lóerős, legalábbis papíron. A karbon elemekből álló kasznival relatíve könnyűnek ígérkező autó a Nissan szerint tonnás nagyságrendben termelhet leszorítóerőt.
A versenyautók és az utcai autók között lebegő Hyper Force Conceptet a Japan Mobility Show-n mutatta meg a Nissan.
Forrás: Nissan

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

