A Toyota és a Luxus megszórta a Japan Mobility Show-t pár koncepcióautóval: ezek nem olyan elrugaszkodott darabok, így a közeljövőben akár ezekhez nagyon hasonló, szériaérett autók is érkezhetnek a japán gyártóktól.
A Toyota egy olyan emelt, hobbiterepjárósított autót mutatott, ami leginkább a bZ4X-re hasonlít. Az érdekes elnevezést ezúttal sem engedték el: az újdonság neve FT-3e, és természetesen egy tisztán elektromos autóról van szó.
Az FT-3e jóval jobban mutat, mint a kimondottan kaotikus külsejű, nehezen érthető formákkal operáló bZ4X. Szögletesebb, szebbek az élei, és a részletei is koherensebb egésszé állnak össze, miközben az arányai szinte teljesen megegyeznek a bZ4X arányaival. Tulajdonképpen az FT-3e olyan, mintha ezúttal jól megcsinálták volna a bZ4X-et.
A vonalzóval rajzolt, elektromos crossovert a Toyota úgy jellemzi, hogy ez már egy következő generációs elektromos autó. Ígéretek is vannak: azt mondják, teljesen új vezetési élményt kínál majd az FT-3e. Ez egyelőre csak egy hangzatos lózung, hiszen még meg se jelent a típus.
A Lexus LF-ZL az FT-3e tesójának tűnik, hiszen ezen is a bZ4X — és a Lexus RZ — arányait fedezhetjük fel, de a látszat csal: az LF-ZL bár arányaiban tényleg hasonlít a Toyotára, egy sokkal nagyobb autóról van szó. Jóval futurisztikusabb az összkép, mint az FT-3e esetén, ugyanakkor kicsivel kevésbé letisztult.
A Lexus későbbi zászlóshajójának szánt LF-ZL belseje és külseje is rendkívül futurisztikus: a belső rengeteg, érdekes formával és temérdek kijelzővel operál, de kívül is akadnak olyan furcsán érdekes részletek, mint a lökhárító aljába épített, térben hullámzó lámpák.
Az 5,3 méter hosszú, érdekesen nyíló ajtajú újdonság egyébként elég meggyőző, de azt egyelőre nem tudjuk, hogy a kész autó is ennyire meghökkentő lesz-e, már amennyiben tényleg készül ilyesmi a jövőben.
Sokkal izgalmasabb koncepció az LF-ZC, ami a nagy szedánok modern megfelelőjének tűnik. Legalábbis ezúttal nem egy emelt autóról van szó, cserébe az arányok erősen emlékeztetnek a Mercedes EQE és EQS arányaira. Tehát az orr rövid, szinte abból indul a szélvédő, az utasoknak kialakított rész viszont hosszan nyúlik el, és kupésan ível az autó hátuljába.
Az LF-ZC rendkívül érdekes a túlzó homorításaival, és az íveket, illetve egyeneseket váltogató részletmegoldásaival. Az alakja halványan még a versenyautókat is megidézi, hiszen az utastér csepp-alakú, az oldala pedig az első kerek irányába szűkül.
A nagy, elektromos koncepció egyszerre vagány és elegáns, így kíváncsian várjuk, hogy miként mutat majd az utcai változata. Utóbbira jó esély mutatkozik, ugyanis a gyártó szerint az 4,7 méteres koncepcióautó kész változata 2026-ra várható.
Forrás: Toyota / Lexus