A Toyota elismerte, hogy nem volt sikeres az üzemanyagcellás Mirai, de ez nem jelenti azt, hogy feladják a hidrogénes hajtással kapcsolatos terveket.
Hiroki Nakajima, a Toyota technológiai igazgatója a Japan Mobility Show-n beszélt arról, hogy elsősorban a hidrogén-töltőállomásokat nehéz megvalósítani, nem a hidrogénes autókat - és igazából ez is játszott közre abban, hogy a Mirai ne legyen sikeres, írta az Autocar.
Viszont Nakajima hangsúlyozta, hogy a Mirai bukása miatt nem adják fel a technológiát, hanem azt inkább olyan haszongépjárművekbe tervezik, amelyek főként két helyszín között közlekednek. Ezek korlátozott és specifikus használata megkönnyítené a stabil tankolási lehetőségek biztosítását. A Toyota és az Isuzu a hónap elején jelentette be, hogy a két cég közösen fog könnyű hidrogén üzemanyagcellás teherautókat fejleszteni.
Az első generációs Miraiból hihetetlen keveset adtak el. A 2014-ben bemutatott autóból globálisan nagyjából 5500 darabot adtak el. Ehhez képest a második generáció már sokkal sikeresebbnek mondható, ugyanis abból csaknem 15 ezer talált gazdára.
Viszont nem a Toyota az egyetlen nagy japán gyártó, ami próbálkozik a hidrogén technológiával. Nemrég a Honda CR-V hidrogénes verzióját lehetett látni a szigetország közútjain.