Retro Cruiser '99-ből: egy Toyota és egy Hummer keveréke
A Toyota Land Cruiser 40-es szériáját 1960-ban, tehát jó 63 évvel ezelőtt mutatták be. A közelről nézve váratlanul kicsi 40-es bármikor könnyen felismerhető a közel ülő körlámpáival, és a kasznitól markánsan elkülönülő sárvédőivel. Az arányai is jellegzetesek: keskeny, rövid kaszni, magas fülke, szinte függőleges szélvédő és rövid tengelytáv. Van azonban egy 40-es Land Cruisernek tűnő tárgy, amin ugyan látszanak a típus stílusjegyei, az arányai egyáltalán nem stimmelnek.
Ez azért van, mert egy egyedi autóról van szó, ami a Retro Cruiser Concept nevet viseli. Ez egy Toyota alkotás, tehát nem egy kreatív műhely húzta rá az öreg kasznielemeket egy modernebb terepjáróra. A sztorija viszont érdekes, hiszen nem a Toyota hivatalos dizájn-részlege készítette a Retro Cruisert.
Az autó úgy született 1999-ben, hogy a Toyota sales csapata és a híres versenypilóta, Rod Millen felvetette, hogy mi lenne, ha csinálnának egy olyan Land Cruisert, amiben a technika modernebb, a külső viszont retró. Bármilyen hihetetlen, ezt nem úgy oldották meg, hogy egy újabb autót lemezeltek át: a Retro Cruiser egy régi darab átalakításával készült.
Az alapot egy 1967-es FJ45 Wagon adta, aminek huszonöt centivel megnyújtották az alvázát, és a biztonság kedvéért az első nyomtávot ki is szélesítették tízzel. A legnagyobb hangsúlyt a futóműre fektették, mivel a gyárinál jóval komfortosabbra szerették volna alakítani az autót. A hátsó futóművet átépítették függetlenre, és tekercsrugókat szereltek be.
Más lett a differenciálmű is, a kerekeket pedig 17 colos, jóval szélesebb darabokra cserélték. A leglátványosabb részlet viszont kétségkívül az, hogy az egész kasznit kiszélesítették, amitől a Retro Cruiser teljesen más arányú, jóval izmosabb kiállású autó lett.
A motortérbe bekerült az akkori, 100-as Land Cruiser 230 lóerős, 4,7 literes motorja, amihez egy egyedi gyártású, Borla kipufogórendszert kapcsoltak, hogy rendesen szóljon a V8. Elég ütős lehetett 1999-ben, ahogy az ezüst színű, széles Toyota begurult valahova a hatalmas kerekein, miközben kellemesen rotyogott benne a motor.
Ahogy a külsőt, úgy a belsőt is átalakították: az egészet újrahúzták Connolly-bőrrel, és beépítettek pár extrát is. Így például van benne műholdas telefon, navigáció és víztartály, hiszen a Retro Cruisert alapvetően terepjárónak szánták, nem csupán bemutatóautónak. Még egy bukókeretet is beépítettek, ami követi a beltér formáit, így nincs igazán útban, a kaszni merevségének viszont jót tesz.
A 24 éves, egyedi Toyotát most leporolták, kicsit felújították, hogy a világ újra rácsodálkozhasson. A Retro Cruisert a SEMA Show-n mutatták be, a Toyota standján, ahol egészen holnapig meg is tudod nézni, ha épp Las Vegasban jársz.
Forrás: Toyota