Felsülni látszik a Volkswagen tízmilliós villanyautós álma
A Volkswagen korábban már többször is ígéretet tett egy olcsó villanyautóra. Kezdődött ez a 25 ezer eurós (9,4 millió forint) ID 2all-lal, egy 20 ezer eurósról is szó volt, majd ezt a tízmilliós villanyautót nemrég beígérték az Egyesült Államoknak is. Aztán jött a valóság, és most már arról beszélnek, hogy nem biztos, hogy megvalósítható a 20 ezer eurós projekt.
A Volkwagen vezetése legalábbis egyelőre visszakozik, de a vezérigazgató Oliver Blume szerint az évtized második felére megoldható az olcsó villany-VW gyártása, írta a Reuters egy szerdai konferencián elhangzottak nyomán.
Mára evidencia, hogy a villanyautók gyártásának legdrágább része az akkumulátor. A német gyártó ezeknek a költségét jelenleg nem tudja tovább csökkenteni. Erre lehet megoldás a teljesen új villanyautó-platformjuk, de még ez sem biztos, hogy meg tudja teremteni a 20 ezer eurós villanyautó megépítését.
Ugyanis míg technikailag képesek lennének ennyiből megépíteni az autót, ugyanennyiért már nem adhatnák el, mivel nem termelne nyereséget. Ennek ellenére Blume úgy véli, hogy a jövőben a megfizethetőbb villanyautók gyártása fontos lesz a márka és az iparág számára. „Felelősséggel tartozunk azért, hogy a megfelelő termékeket a megfelelő áron hozzuk piacra” – mondta Blume. „Miután a korai alkalmazókat elértük az elektromos autókkal, most azokra a fogyasztókra van szükségünk, akiket meg kell győznünk a technológiáról vagy akiknek nincs lehetőségük arra, hogy otthonukban töltőállomást telepítsenek.”
Blume megszólalása már csak azért is vicces, mert még júliusban lehetett arról olvasni, hogy Kínában egy ideig az ID.3-at 125 900 jüanért, vagyis picivel több mint 6 millió forintért lehetett megvásárolni.