Sajnos már két sportosan dögös Auditól kellett megválnunk a közelmúltban. Legutóbb az Audi TT-től búcsúztunk (amiről írtunk egy remek cikket is), de előtte már az R8 „utolsó körét” is többször emlegették. Emiatt pedig a híres ABT tuningcég méltó módon búcsúzik az utóbbi modelltől: megalkották a közúton is használható Audi R8 LMS GT2-t.
A tuningcég ABT XGT-nek nevezte el, de ez nem más, mint az R8 LMS GT2 versenyautó utcai verziója. Ebben pedig a ABT Sportsline versenycsapata is segédkezett. Így egy 640 lóerős, 1400 kilós versenyautót kaptunk, amivel versenypályázás után a boltba is elmehetünk, legálisan.
Ennek az elborult projektnek a megálmodói Thomas Biermaier, az ABT Sportsline ügyvezető igazgatója és Ernst Christian Scherer, a Scherer Sport ügyvezető igazgatója volt. Az ötletük egy autóverseny után jött fel, aztán egy idő után a felvetésüket projektként kezdték kezelni. Leegyszerűsítve nem hangzik egy nehéz dolognak, mivel GT2-es R8 eddig is létezett. De egy GT2-es autóra és egy közúton használható autóra vonatkozó szabályok között rengeteg különbség van, ebben volt az igazi kihívás. Mintegy 40 egyedi jóváhagyási folyamatot kellett indítaniuk, amelyek hónapokig tartottak. Majd' két év fejlesztés és tervezés után a céljukat elérték, és sikerült egy olyan autót csinálniuk, ami optikailag csak minimálisan különbözik az Audi R8 LMS GT2 versenyautótól.
A jármű hőkezelésén, a szoftverén és járműdiagnosztikai rendszerén olyan műszaki módosításokat végeztek, hogy megőrizzék a versenyautós jelleget, de mégis használható legyen a hétköznapokban. Így többek között beépítették a gyári R8 üzemanyag-feltöltő rendszerét, visszaszerelték a kéziféket, a központi zárat, sőt és az indításgátlót is. Olyan "kényelmi" funkciók is helyet kaptak, mint a tolatókamera, az elektromosan állítható visszapillantó tükrök és a légkondi.
Viszont a közúti használathoz egy speciális kipufogórendszert kellett építeniük, amely megfelel a károsanyag-kibocsátási normáknak és a megfelelő zajszintet tudja produkálni. Továbbá az XGT-t töréstesztre is kellett vinni.
És akkor jöjjön pár technikai adat, amit megadtak:
- Motor 5,2 liter, V10 FSI
- Váltó: 7 sebességes S-tronic
- Hátsókerék hajtás
- Gumiabroncs: Pirelli P Zero Trofeo R
- Tankkapacitás: 83 liter
- Kombinált fogyasztás: 20,7 liter / 100 km
- Kombinált CO2 kibocsátás: 473 g/km (WLTP)
- Végsebesség: 310 km/h* (a hátsó szárny beállításától függően)
22Galéria: ABT XGT
Ha valaki nagyon megkívánta, akkor nem árt sietnie, ugyanis csak 99 darabot készítenek belőle. Az ABT XGT indulóára 598 ezer euró vagy 227 millió forint. De ne aggódj, ez már tartalmazza az áfát :)