Sajnos már két sportosan dögös Auditól kellett megválnunk a közelmúltban. Legutóbb az Audi TT-től búcsúztunk (amiről írtunk egy remek cikket is), de előtte már az R8 „utolsó körét” is többször emlegették. Emiatt pedig a híres ABT tuningcég méltó módon búcsúzik az utóbbi modelltől: megalkották a közúton is használható Audi R8 LMS GT2-t.
A tuningcég ABT XGT-nek nevezte el, de ez nem más, mint az R8 LMS GT2 versenyautó utcai verziója. Ebben pedig a ABT Sportsline versenycsapata is segédkezett. Így egy 640 lóerős, 1400 kilós versenyautót kaptunk, amivel versenypályázás után a boltba is elmehetünk, legálisan.

Ennek az elborult projektnek a megálmodói Thomas Biermaier, az ABT Sportsline ügyvezető igazgatója és Ernst Christian Scherer, a Scherer Sport ügyvezető igazgatója volt. Az ötletük egy autóverseny után jött fel, aztán egy idő után a felvetésüket projektként kezdték kezelni. Leegyszerűsítve nem hangzik egy nehéz dolognak, mivel GT2-es R8 eddig is létezett. De egy GT2-es autóra és egy közúton használható autóra vonatkozó szabályok között rengeteg különbség van, ebben volt az igazi kihívás. Mintegy 40 egyedi jóváhagyási folyamatot kellett indítaniuk, amelyek hónapokig tartottak. Majd' két év fejlesztés és tervezés után a céljukat elérték, és sikerült egy olyan autót csinálniuk, ami optikailag csak minimálisan különbözik az Audi R8 LMS GT2 versenyautótól.
A jármű hőkezelésén, a szoftverén és járműdiagnosztikai rendszerén olyan műszaki módosításokat végeztek, hogy megőrizzék a versenyautós jelleget, de mégis használható legyen a hétköznapokban. Így többek között beépítették a gyári R8 üzemanyag-feltöltő rendszerét, visszaszerelték a kéziféket, a központi zárat, sőt és az indításgátlót is. Olyan "kényelmi" funkciók is helyet kaptak, mint a tolatókamera, az elektromosan állítható visszapillantó tükrök és a légkondi.
Viszont a közúti használathoz egy speciális kipufogórendszert kellett építeniük, amely megfelel a károsanyag-kibocsátási normáknak és a megfelelő zajszintet tudja produkálni. Továbbá az XGT-t töréstesztre is kellett vinni.
És akkor jöjjön pár technikai adat, amit megadtak:
- Motor 5,2 liter, V10 FSI
- Váltó: 7 sebességes S-tronic
- Hátsókerék hajtás
- Gumiabroncs: Pirelli P Zero Trofeo R
- Tankkapacitás: 83 liter
- Kombinált fogyasztás: 20,7 liter / 100 km
- Kombinált CO2 kibocsátás: 473 g/km (WLTP)
- Végsebesség: 310 km/h* (a hátsó szárny beállításától függően)
Ha valaki nagyon megkívánta, akkor nem árt sietnie, ugyanis csak 99 darabot készítenek belőle. Az ABT XGT indulóára 598 ezer euró vagy 227 millió forint. De ne aggódj, ez már tartalmazza az áfát :)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
