A bemutató előtt kiszivárgott az olcsó villany-Renault
A gyártók jellemzően szigorú hírzár mellett fejlesztik új modelljeiket és csak a nekik tetsző arányban csepegtetik az infókat az érdeklődőknek. Ám néha egy kis hiba csúszik a rendszerbe és valakinek eljár a keze, így idő előtt jelennek meg információk. Így történt ez most a Renault 5 E-Tech esetében is, amivel kapcsolatban a gyártó eddig csak kisebb részleteket mutatott meg.
Látszódtak eddig az első fényszórók, a hátsó lámpák, a sárvédő domborítása és hogy az ikonikus szellőző helyett egy töltésvisszajelző kerül a motorháztetőre. Szintén az elődjére üt azzal, hogy nem lesz túl nagy, hosszra csupán 3,92 méter. Ez ma már elég sovány annak fényében, hogy a kis autónak számító Clio is 4,05 méter.
Ennek ellenére a most kiszivárgott képeken az látszik, hogy egy ötajtós formát rajzoltak a franciák. A hátsó ajtók kilincseit elrejtették a C-oszlophoz, ahogy azt kis kategóriában sokan mások is csinálják. Az autó nem változott drasztikusan a 2021-ben bemutatott koncepcióhoz képest. Kicsit variáltak az első és hátsó lámpatesteken, illetve a lökhárító alján elhelyezkedő nappali menetfényeken.
A technikával kapcsolatban egyébként sokkal többet mondott a francia gyártó. Már tavaly lehetett tudni, hogy az autó a CMF-BEV platformra épül és egy darab 136 lóerős villanymotor mozgatja majd. Nem sokkal később elárulták, hogy kétféle akkumulátorral lesz elérhető, eleinte egy 52, majd egy 40 kWh-s csomaggal. Előbbivel az autó egyébként képes lesz teljesíteni 400 kilométeres (WLTP mérés) hatótávot.
A francia gyártó azt ígérte, hogy az új Renault 5 E-Tech olcsóbb lesz, mint előző elektromos kisautója, a Zoé. Azóta egy sajtóközlemény szerint a belépő szintű 5 E-Tech ára 25 000 euró körül alakul majd, ami átszámítva jelenleg 9,56 millió forintnak felel meg. Az autót hivatalosan február 26-án tervezik majd bemutatni a Genfi Autószalonon.
Forrás: Carscoops