Na, vajon melyik filmhez használták ezt a Ford GT40-et?
A GT40 minden idők egyik legmenőbb versenyautója, amivel a Ford bebizonyította, hogy a versenypályán nincs lehetetlen. Erről készült egy remek film is a közelmúltban: Az aszfalt királyai, vagyis eredeti címén Ford v. Ferrari pont a GT40 sztoriját mutatja be.
A Ford Ken Miles-szal és Carroll Shelbyvel 1966-ban megmutatta a világnak Le Mans-ban, hogy egy jó csapat és több, kiváló pilóta meg tud verni egy olyan gyártót is, mint a Ferrari.
Shelbyék egy baromi potens versenyautót raktak össze, és később is meg tudták ismételni az 1966-os sikert, mindezt azonban Ken Miles még 1966-ban bekövetkezett, tragikus halála beárnyékolta. A GT40 – és Miles, illetve Shelby is – azonban örökre beírta magát az autóversenyzés történelmébe, ezt már nem veheti el tőle senki.
Most itt egy eladó a híres, 40 col magas versenyautóból, aminek ráadásul van is köze a filmhez, hiszen ez a konkrét darab szerepelt is benne. Azt gondolom mindenki sejti, hogy nem egy eredeti GT40-ről van szó, abból ugyanis nagyon kevés van, ráadásul sokmillió euróba kerülnek. Ez itt tehát egy replika, abból viszont egy igazán igényesen megcsinált, gyönyörű darab, ami megszólalásig hasonlít az eredetire.
Ez azt autót a Cape Advanced Vehicles, vagyis a CAV gyártotta, még 2004-ben. Érdekesség, hogy a Cape Advanced Vehicles név a Ford Advanced Vehicles elnevezésre rezonál: utóbbi egy angol cég, ők építették az első GT40-eket.
A CAV GT40-eseinek utascellája egyedi, alumíniumból készült, a belseje a régiét idézi, és stílszerűen Ford V8-as hajtja. Ezt a konkrét példányt eredetileg a Gulf híres világoskék-narancs színkombinációjában készítették, később lett egyszínű. Szerencsére nem nullázták le az eredeti dekort: az Indigo Blue szín csak fólia, alatta még mindig ott a Gulf dizájn.
A filmben ezt az autót csak statikus részeknél használták, tehát nem ez szerepel egyik olyan jelenetben sem, ahol csapatják. Viszont a Christian Bale alakította Ken Miles szerelgette. Ettől függetlenül ott van benne a 7 literes, V8-as blokk, amin aluból készült verseny-hengerfejek is vannak. A motor 436 lóerőt és 643 Nm-t tud a hátsó kerekeken mérve, ami elég tisztességes érték, biztos, hogy nagyon durván megy.
Ez a replika egyébként úgy készült, hogy az 1968-as, 1076-os autót mintázza, ami 1969-ben második lett Le Mans-ban. A képek alapjána a GT40 részletes, gyönyörű és most eladó: az eBayen hirdette meg az Exotic Motorsports, és 255 ezer dollárt, azaz nagyjából 90 millió forintot kérnek érte. Ezért az árért nem csak egy hibátlan, valószínűleg tökéletesen GT40 replikát, hanem egy filmes relikviát is kap a leendő vevő, így nem is tűnik rossz üzletnek a dolog.
Forrás: Exotic Motorsports / eBay